Genel Bilgi
Kod | SAİ553 |
Ad | Kabuklu ve Yumuşakça İşleme Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMEN YANAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Yumuşakça ve kabukluların avlama sonrası taşımacılığı ve sonrasında yapılan ön işlemeleri tanımlamak, konserve, salamura vb. işleme tekniklerini tanımlamak, işlenmiş ürünlerin depolanması ve kalite kontrolünü öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste kabuklu ve yumuşakçaların hasat sonrası taşımacılığı, işleme öncesi yapılan ön işlemler, işleme yöntemleri (konserve, tuzlama, kurutma, dondurma vb.), depolanma koşulları ve kalite kontrolünde uygulanan yöntemler öğretilmekte ve tartışılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Shellfish safety and quality (2009) Edited by Sandra E. Shumway and Gary E. Rodrick.Published by Woodhead Publishing Limited, Abington Hall, Granta Park, Great Abington, Cambridge CB21 6AH, England
Notlar
Shellfish safety and quality.Author(s): Sandra E Shumway; Gary Eugene Rodrick Series: Woodhead Publishing in food science, technology, and nutrition ISBN: 9781601197917,1601197918
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kabuklu ve yumuşakçaları sınıflandırır |
ÖÇ02 | Kabukluların işleme yöntemlerini tanımlar |
ÖÇ03 | Yumuşakçaların işleme yöntemlerini tanımlar |
ÖÇ04 | İşlenmiş kabuklu ve yumuşakçaların depolanma yöntemlerini açıklar |
ÖÇ05 | İşlenmiş kabuklu ve yumuşakçaların kalite kontrol yöntemlerini açıklar |
ÖÇ06 | Yumuşakça kabuklu deniz ürünleri kaynaklı mikrobiyal hastalıkları açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kabuklu ve yumuşakçaların sınıflandırılması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kabuklu ve yumuşakçaların üretimi ve ihracatı | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kabukluların besin içeriklerini etkileyen faktörler | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Yengeçlerin işleme teknikleri | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Karideslerin işlenme yöntemleri | lgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bivalviaların işlenme yöntemleri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | İstakozların işleme teknikleri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yumuşakçaların besin içerikleri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kalamar işleme yöntemleri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Deniz anası işleme yöntemleri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | İşlenmiş kabuklu su ürünlerinde kalite kontrol yöntemleri | İlgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İşlenmiş yumuşakçaların kalite kontrol yöntemleri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Bir karides işleme fabrikasının örnek bir iş akış diagramı | lgili kaynakların okunması ve makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bir yengeç işleme fabrikasının örnek bir iş akış diagramı | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |