Genel Bilgi
Kod | SAİ504 |
Ad | İleri Balık Besleme Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDURAHMAN POLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Balıklarda protein, lipit ve karbonhidratların sindirimi, emilimi ve metabolizması konusunda ileri ve ayrıntılı bilgilerin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Balıklarda protein, lipit ve karbonhidratların sindirimi, emilimi ve metabolizması, kara hayvanları ve su hayvanları arasındaki farklılıklar, besleme fizyolojisi konusunda yapılan en son araştırmalar ve bunların değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Konu ile ilgili makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıklarda protein, lipit ve karbonhidratların sindirim fizyolojisini açıklar |
ÖÇ02 | Balıklarda protein, lipit ve karbonhidratların metabolizmasını açıklar |
ÖÇ03 | Balıklarda sindirm enzimlerini açıklar |
ÖÇ04 | Balıklarda beslenme fizyolojisinin önemini açıklar |
ÖÇ05 | Balıklar ve kara hayvanlarının besleme fizyolojisi açısından farklılıklarını açıklar |
ÖÇ06 | Beslenme fizyoloji ilişkisini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Balıklarda protein, lipit ve karbonhidratların sindirim fizyolojisi, ödev | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Balıklarda aminoasitlerin emilimi ve metabolizması, ödev | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Balıklarda lipitlerin sindirimi, yağ asitlerinin emilimi, ödev | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Balıklarda lipit metabolizması, ödev | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma, ödev için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Yağ asitleri metabolizması ve balıklarda önemi | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Balıklarda karbonhidrat sindirimi, ödev | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Arasınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Balıklarda glukoz kullanımı, ödev | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Kara hayvanları ve balıklarda glukoz kullanımındaki farklılıklar | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Balıklarda glukoneojenez | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Balıklarda besleme fizyolojisi konusundaki yeni gelişmeler | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Öğrencilerin hazırladıkları ödevlerin incelenmesi | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Ödev çalışması | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Genel değerlendirme | Ders notları ve diğer ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |