Genel Bilgi
Kod | SAİ0028 |
Ad | Duyusal Analiz Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA DURMUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin, Su ürünlerinde duyusal yöntem uygulamalarına yönelik bilgi düzeylerinin artırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Su ürünleri işleme teknolojisinde su ürünlerinin duyusal yönden tazeliğinin belirlenmesi (dış görünüş, tat, koku ve tekstür), yapılan duyusal analiz yöntemleri(renk ve tekstür ölçümleri), yapılacak bilimsel araştırmalarda duyusal analizin planlanması (panel üyelerinin seçimi ve eğitimi) ve önemi hakkında bilgiler verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu, internet
Notlar
internet araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygun duyusal test yöntemini açıklar |
ÖÇ02 | Panelist tipi ve sayısını belirler |
ÖÇ03 | Su ürünlerini dış görünüş açısından değerlendirir |
ÖÇ04 | Su ürünlerinin kalite kriterlerinde istenmeyen özellikleri bilir |
ÖÇ05 | Su ürünlerinin duyusal açıdan riskli olup olmadığını belirler |
ÖÇ06 | Sonuçların değerlendirilmesi ve raporlanması yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Duyusal test fonksiyonu | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ürün tercihi, Ürünün kabulü, ürünün görünüş değerlendirmesi | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Uygun duyusal test yöntemi | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Panelist tipi belirleme 1 | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Panelist sayısı belirleme | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gıdaların duyusal özellikleri | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Su ürünlerinin görünüş açısından değerlendirmesi | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Su ürünlerinin tat koku açısından değerlendirmesi | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Su ürünlerinin kinestetik açısından değerlendirmesi | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Su ürünlerinin kalite kriterlerinde istenen özellikler | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Su ürünlerinin kalite kriterlerinde istenmeyen özellikler | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Su ürünlerinin duyusal açıdan bozulma parametrelerinin belirlenmesi | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bozulmuş su ürünlerinin riskleri | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sonuçların değerlendirilmesi ve raporlanması | Kaynak notlarının incelenmesi ve literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |