Genel Bilgi
Kod | SY517 |
Ad | Su Ürünlerinde Pazarlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT DİKEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünlerinin pazarlanması üzerinde bilgiler vermek
Dersin İçeriği
Su ürünlerinin pazarlanması üzerinde bilgiler vardır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları
Notlar
dergi ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su Ürünlerinde Pazarlama hakkında bilgi edinmek |
ÖÇ02 | Genel pazarlama konusunda bilgi edinimi |
ÖÇ03 | Su Ürünleri satış şekilleri hakkında bilgi edinimi |
ÖÇ04 | Su Ürünleri Ekonomisi ile ilgili genel bilgi edinimi |
ÖÇ05 | Dünya çapında su ürünleri pazarlama ağı hakkında bilgi edinimi |
ÖÇ06 | Pazarlamada tüketicinin etkilendiği faktörler ve bunların yönetimi konularında bilgi edinimi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su Ürünlerinde Pazarlama | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su Ürünlerinde Pazarlama 2 | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Genel pazarlama | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Genel pazarlama 2 | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Su Ürünleri satış şekilleri | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Su Ürünleri satış şekilleri 2 | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Su Ürünlerinin pazarlanmasında dikkat edilecek özel durumlar | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Su Ürünlerinin pazarlanmasında dikkat edilecek özel durumlar 2 | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Avrupa Birliğiülkelere Su Ürünleri Satışı | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Avrupa Birliğiülkelere Su Ürünleri Satışı 2 | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kıtalar arası ülkelere Su Ürünleri satışı | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kıtalar arası ülkelere Su Ürünleri satışı 2 | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Su Ürünleri pazarlamada devlet katkısı | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Su Ürünleri pazarlamada devlet katkısı 2 | Türkçe ve Yabancı kaynaklardan notlar oluşturulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |