SY0026 Canlı Yemlerin Besin Kalitesi ve Akvakültürde Kullanılması

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SY0026
Ad Canlı Yemlerin Besin Kalitesi ve Akvakültürde Kullanılması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Hatice Asuman YILMAZ


Dersin Amacı / Hedefi

Canlı Yemlerin öğrenilmesi ve akvakültürde kullanım koşullarının nasıl olduğunu öğretmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Balık ve larvaların doğal beslenme tipine benzer şekilde düzenlenen ve besin gereksinimlerini karşılayan canlıların su ürünlerinde kullanımını öğretir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları ve güncel makaleler

Notlar

Støttrup, J., & McEvoy, L. (Eds.). (2008). Live feeds in marine aquaculture. John Wiley & Sons. Kandathil Radhakrishnan, D., AkbarAli, I., Schmidt, B. V., John, E. M., Sivanpillai, S., & Thazhakot Vasunambesan, S. (2020). Improvement of nutritional quality of live feed for aquaculture: An overview. Aquaculture Research, 51(1), 1-17.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su Ürünleri Yetiştiricilik alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
ÖÇ02 Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur.
ÖÇ03 Canlı yemlerin hangi koşullarda kullanılması gerektiğini kavrar.
ÖÇ04 Canlı yemlerin zenginleştirilmesini ve bunun hangi türler için daha uygun olduğunu öğrenir.
ÖÇ05 Yetiştiricilikte kullanılan canlı yemlerin tanır
ÖÇ06 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir.
ÖÇ07 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Canlı yem nedir? Canlı yem ile ilgili ön hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Akuvakültürde kullanılan canlı yemler nelerdir? Akuvakültürde kullanılan canlı yemler ile ilgili araştırma yapılarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Mikroalgler-1 Makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Mikroalgler-2 Konu ile ilgili ön hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Su Piresi Su Piresi ile ilgili araştırma yapılarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Rotifer-1 Rotifer ile ilgili Makale taraması yapılarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Rotifer-2 Son makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Artemia-1 Artemiau ile ilgili ön hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Artemia-2 Yapılan çalışmalardan bir özet hazırlanarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
11 Anostraca (Fairy shrimps) Konu ile ilgili ön hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Anostraca (Fairy shrimps)-2 Makale taraması yapılıp gelinmeli Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
13 Canlı yemlerin zenginleştirilme Canlı yemlerin zenginleştirilme ile ilgili ön hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Canlı yemlerin zenginleştirilme-2 Canlı yemlerin zenginleştirilme ile ilgili makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Genel Tekrar Genel konuların çalışılıp gözden geçirilmesi gerekmektedir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:17