Genel Bilgi
Kod | SY0018 |
Ad | Larval Besleme ve Kullanılan Yemler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OĞUZ TAŞBOZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri yetiştiriciliğinde larval dönemde kullanılan yemler ve özellikleri, üretim teknikleri ve karma yemlerin formulasyonları. Larval aşamadaki bireylerin (balık, kabuklu canlılar v.d.) beslenmesi.
Dersin İçeriği
Larva beslemede dikkat edilecek hususlar. Kullanılan yem kaynakları; canlı yemler, karma yemler (mikropartikül, toz yem vb). Kullanılan yemlerin içeriği, formulasyonu ve yem üretim teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu ve bilimsel makaleler
Notlar
Nutrient Requirements of Fish, 1993. Committee on Animal Nutrition Board on Agriculture, National Research Council, NRC Press, Washington, D.C. Lim, C., Webster, C.D., 2001. Nutrition and Fish Health, Food Product Press, NY, USA. G, J., Kaushik, S., Bergot, P., Metailler, R., 1999. Nutrition and Feeding of Fish and Crustaceans, Praxis Publising, Chichester, UK. Halver, J.E., Hardy, R.W., 2002. Fish Nutrition 3th. Ed., Academic Press, Elsevier Science, USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Diğer denizel türlerin larva aşamasındaki bireylerinin beslenmesi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ02 | Kullanılan tüm yem alternatifleri hakkında bilgi kazanımını sağlar |
ÖÇ03 | Su ürünleri yetiştiriciliğinde larvaların önemini kavrar |
ÖÇ04 | Çipura larvalarının beslenmesi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ05 | Levrek larvalarının beslenmesi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ06 | Alabalık larvaların beslenmesi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ07 | Salmon balıklarının larvalarının beslenmesi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ08 | Diğer tatlı su türleri larvalarının beslenmesi hakkında bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farklı türlerde larval aşamalar, bireylerin özellikleri ve yem alım davranışları (balıklar) | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Farklı türlerde larval aşamalar, bireylerin özellikleri ve yem alım davranışları (kabuklular) | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Larval aşamada kullanılan canlı yemler | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Larval aşamada kullanılan canlı yemler 2 | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Canlı yemlerin besin kaynakları ve üretimi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Canlı yem üretiminde kullanılan zenginleştirici ve katkı maddeleri | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yağ asitleri dengesi, dikkat edilmesi gereken hususlar ve yağ kaynakları | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Larva yemlerinde amino asitler ve protein kaynakları | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Larval aşamada kullanılan karma yemler hakkında bilgiler | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Toz yemler, üretimi, formulasyonu | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Mikropartikül yemler, üretimi, formulasyonu | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Farklı balık türleri larva yem içeriklerinin karşılaştırılması | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Kabuklu larva yemleri ve içeriklerinin karşılaştırılması | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Larva besleme metotları | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |