Genel Bilgi
Kod | SAFS0030 |
Ad | Scientific Research Techniques and Publication Ethics |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı lisansüstü araştırma öğrencilerinin araştırma yapılma, metot kazanma etik değerler hakkında farkındalık yaratmak.
Dersin İçeriği
Temel bilimsel araştırma metotları, yaklaşımlar ve akademik etik konuları işlenir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Atasoy, N. 2011. Bilim Ettiği. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5048. /Turabian, Kate L. 1996. A Manual for Writers of Term Pepers, Theses, and Dissertations. The Universitey of Chicago press. Chicago, USA./Day, R. A. 1996. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Çeviri, Altay, G. A. TÜBİTAK Yayınları. Ankara./Şen, Z. 2011. Bilim ve Bilimsel Araştırma İlkeleri. Su Vakfı Yayınları. İstanbul /Gökçe, B. 1992. Toplumsal Bilimlerde Araştırma.Savaş yayınlar. Ankara./Gündüz, M. 2010.Ahlak Sosyolojisi. Anı yayınları.Ankara. /Türkdoğan, O. 2000. Bilimsel Araştırma Metodolojisi. Timaş yayınları. İstanbul./Ortaş, I. 2013. Bilim, Bilim Tarihi ve Felsefesi. Yayınlanmamış ders notlarOrtaş, I. 2011. Tarımsal Deontoloji. Yayınlanmamış ders notu.
Notlar
Atasoy, N. 2011. Bilim Ettiği. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5048. /Turabian, Kate L. 1996. A Manual for Writers of Term Pepers, Theses, and Dissertations. The Universitey of Chicago press. Chicago, USA./Day, R. A. 1996. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Çeviri, Altay, G. A. TÜBİTAK Yayınları. Ankara./Şen, Z. 2011. Bilim ve Bilimsel Araştırma İlkeleri. Su Vakfı Yayınları. İstanbul /Gökçe, B. 1992. Toplumsal Bilimlerde Araştırma.Savaş yayınlar. Ankara./Gündüz, M. 2010.Ahlak Sosyolojisi. Anı yayınları.Ankara. /Türkdoğan, O. 2000. Bilimsel Araştırma Metodolojisi. Timaş yayınları. İstanbul./Ortaş, I. 2013. Bilim, Bilim Tarihi ve Felsefesi. Yayınlanmamış ders notlarOrtaş, I. 2011. Tarımsal Deontoloji. Yayınlanmamış ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırmalarda problemin tanımlanması ve tanımlanması, Bilimsel araştırmalarda hipotez oluşturulması, planlanması, metodolojisi ve verilerin değerlendirilmesi |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırmanın nasıl tasarlanacağı, Araştırma yönteminin belirlenmesi ve Literatür tarama ve elektronik kütüphane (EndNote). Veri analiz yöntemleri, Bilimsel araştırmaları yönetir. |
ÖÇ03 | Bilimsel yazmayı geliştirme ve öğrenme, Bilimsel etiği tanır ve etik dışı davranışlar dan haberdar olur ayrıca Bilimsel araştırma mantığını da irdeler. |
ÖÇ04 | Bilimsel Yazarlık ve etik dışı davranışlar (yanlı yayın, hakemlik, editörlük vb.) ile ilgili etik konuları bilir, ayrıca araştırma ve yayın etiğini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. Bilimin tanımı, bilim felsefesi, bilimsel araştırmalara tarihsel yaklaşım, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2. Problem tanımlama, bilimsel bir araştırma konusu nasıl belirlenir, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | 3. Hipotez kurma ve amaç oluşturma, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 4. Literatür tarama, (Web of Science üzerinden veri konu tarama), | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 5. Kişisel kütüphane oluşturma (EndNote referans manger programı kullanımı), | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | 6. Araştırma planı hazırlama, araştırma şemasının oluşturulması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 7. Ara Sınav ve 1. Dönem ödevi (çalışılan konunun genel bir tarihsel işleyişi) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | 8. Materyal ve metot belirleme, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | 9. Bilimsel araştırma modelleri (tüme varım ve tümden gelim), | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 10. Veri analiz ve yazma tekniği geliştirme, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | 11. SAS ( istatistiksel analiz yöntemi) paket programı kullanımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 12. Bilimsel rapor, tez ve makale yazma teknikleri geliştirmek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
13 | 13. Etik ve Deontoloji kavramlarının tanımlanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 14. Bilim etiğinin temel ilkelerinin tanımlanması, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 15. Bilimsel makale ve rapor yazılımında yaşanan intihaller, bilim etiği konusundaki örnek çalışmalar (Ithenticate programı yarımı ile intihallerin belirlenmesi), | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | final sınavı | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |