TE551 Türkiye'nin Demografik Yapısı

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE551
Ad Türkiye'nin Demografik Yapısı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MÜGE DAVRAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Nüfusun demografik, sosyo-kültürel ve ekonomik yapısındaki değişme ve gelişmelerin farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkeler, kırsal ve kentsel yerleşmeler, nüfus grupları ve özel olarak Türkiye açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi.

Dersin İçeriği

Dünya ve Türkiye nüfusunun demografik, sosyo-kültürel ve ekonomik yapısındaki değişme ve gelişmeler; resmi demografik veriler (resmi istatistiki analizler) ve nüfus incelemeleri (nüfus yapısı, değişim nedenleri ve sonuçlarını inceleyen araştırmalar); nüfusla ilgili temel kavramlar; tarihsel demografi; nüfus sayımları; nüfus politikaları; kalkınma sürecinde nüfusun demografik, sosyo-ekonomik ve kültürel yapısı; göç-sağlık-istihdam-kişi başına milli gelir vb açılardan nüfus; dezavantajlı nüfus grupları (kadınlar, yaşlılar, çocuklar).

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Ders notu ve önerilen kaynaklar.

Notlar

HÜNEE YAYINLARI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dermografi ile ilgili kavram, kuram ve yöntemleri tanımlayabilme
ÖÇ02 Demografik yapıyı etkileyen nedenleri ve bunun sonuçlarını bilimsel yöntemlerle tartışabilme, analiz edebilme.
ÖÇ03 Dünya ve Türkiye nüfusu hakkında istatiksel ve nitel bilgi sahibi olma.
ÖÇ04 Kırsal ve kentsel nüfusun sosyo-demografik, kültürel ve ekonomik farklılıklarını belirleyebilme, analiz edebilme ve tartışabilme .
ÖÇ05 Farklı gelişme düzeylerindeki ülkeler ile Türkiye nüfusunu değişik açılardan karşılaştırıp yorumlayabilme; güncel sorunları tartışma ve eleştirel yaklaşımla analiz edebilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nüfusun Tanımı, Ülkeler/Toplumlar İçin Önemi Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Dünyada ve Türkiye de Nüfus Sayımlarının Tarihçesi ve Önemi Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Dünyada ve Türkiye de Nüfus Artışı ve Etkileyen Unsurlar Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Nüfus Politikaları Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Nüfusla İlgili Temel Kavramlar (nüfus artış hızı, doğum oranı, kaba ölüm oranı, nüfusun gençleştirilmesi.....) Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Nüfusun Demografik Yapısı (dünya ve Türkiye) Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Nüfusun Demografik Yapısı (Türkiye, kır ve kent) Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Nüfusun Sosyal ve Kültürel Özellikleri -Nüfus ve Göç (göçün kır ve kent nüfusuna etkisi, göçün yarattığı sosyal-ekonomik-kültürel sorunlar....) -Nüfus ve Sağlık (doğurganlık, yatak sayısı...) Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Nüfusun Sosyal ve Kültürel Özellikleri (devam) -Kadın Nüfusun Özellikleri -Çocuk Nüfusun Özellikleri Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Nüfusun Sosyal ve Kültürel Özellikleri (devam) -Genç Nüfusun Özellikleri -Nüfusun Kültürel Özellikleri (dil, din, toplumsal yapı ...) Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Nüfusun Ekonomik Özellikleri -Nüfus ve İstihdam (meslek yapılanması, sosyal güvenlik, çalışan nüfus, bağımlı nüfus, örgütlenme...) Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Nüfusun Ekonomik Özellikleri (devam) -Nüfus ve Milli Gelir -Nüfus ve Kalkınma (MG de sağlık ve eğitim harcamaları, konferanslar...) Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Seminer (ödev) Sunuşları Bireysel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
15 Seminer Bireysel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 09:32