TE550 Toplumsal Değişme ve Kırsal Toplum Yapısı

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE550
Ad Toplumsal Değişme ve Kırsal Toplum Yapısı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MÜGE DAVRAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

NKüreselleşme, teknolojik gelişmeler, göç, iletişim imkanlarının sınırsızlığı, eğitimle ilgili çabalar vb. faktörler nedeniyle sürekli yeni bir ivme kazanan toplumsal değişme olgusunu ortaya koymak, sonuçlarını tartışmak; değişmeyi etkileyen ve değişmeden etkilenen, toplumun temel yapı taşını oluşturan insanları kırsal ve kentsel toplum yapısı içerisinde eğitim, sağlık, istihdam, toplumsal cinsiyet vb. açılardan incelemek.

Dersin İçeriği

Toplum ve toplumsal değişme kavramları, toplumsal değişme kuramları (büyük boy, orta boy ve küçük boy kuramlar), modernleşme, toplumsal değişmenin tarihsel gelişimi (osmanlı dönemi, cumhuriyet dönemi), kırsal toplum yapısının değişmesinde etkili faktörler (sanayileşme, nüfus yapısı, mekanizasyon, göçler, kentleşme, eğitim, haberleşme ve iletişim, ulaşım, küreselleşme, etnik ve dini yapı vb.); kırsal toplum yapısının değişme süreci içinde nüfus, eğitim, çocuk ve gençlik, aile, kırsal kadın, ekonomik yapı, tarımsal yapı, kültürel yapı, örgütlenme ve altyapı konuları.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Ders notu ve önerilen kaynaklar.

Notlar

yüksek lisans ve doktora tezleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal değişme ve toplumsal yapı ile ilgili kavram, kuram ve yöntemleri tanımlayabilme
ÖÇ02 Toplumsal değişmenin nedenleri ve sonuçlarını kır ve kent bazında bilimsel olarak tartışabilme ve yorumlama.
ÖÇ03 Kırsal ve kentsel kesimde toplumsal değişme ve toplumsal yapı faklılıklarını belirleyebilme, analiz edebilme ve tartışabilme.
ÖÇ04 Kırsal ve kentsel alan özelliklerini tanımlayabilme ve farklılıkları tartışabilme
ÖÇ05 Toplumsal değişme olgusunu tarihsel süreçte inceleme ve tartışabilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toplum ve Toplumsal Değişme Kavramları Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Toplumsal Değişme Kuramları -Büyük Boy Kuramlar -Orta Boy Kuramlar -Küçük Boy Kuramlar Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 -Modernleşme -Toplumsal Değişmenin Tarihsel Gelişimi (Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi) Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Toplumsal Değişmede Etkili Faktörler -Sanayileşme -Nüfus -Mekanizasyon Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Toplumsal Değişmede Etkili Faktörler (devam) -Göçler -Kentleşme -Eğitim Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Toplumsal Değişmede Etkili Faktörler (devam) -Haberleşme ve İletişim -Ulaşım -Küreselleşme -Etnik ve Dini Yapı Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Türkiye'nin Kırsal Toplum Yapısını Etkileyen Unsurlar Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Nüfus, Eğitim Yapısı ve Kırsal Toplum Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çocuk-Gençlik, Aile Yapısı ve Kırsal Toplum Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kadın, Ekonomik Yapı ve Kırsal Toplum Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Tarımsal Yapı Kültürel Yapı ve Kırsal Toplum Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Örgütlenme, Altyapı ve Kırsal Toplum Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Seminer (ödev) Sunuşları Bireysel hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seminer (ödev) Sunuşları Bireysel hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 09:30