Genel Bilgi
Kod | TM554 |
Ad | Quality Detection Methods in Agricultural Products |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal ürünlerin hasadında minumum kayıp ve maksimum verim elde etmek. İnsanın daha rahat koşullarda çalışmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Hasat edilmiş ürünlerde tahıllar, meyve ve sebzeler gibi ürünlerin pazarda daha iyi para etmesi için kaliteleri hangi yöntemle belirlenir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Ürün işleme tekniği. Prof.Dr. Emin Güzel Ç.Ü. Ziraat Fakültesi yayınları
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım ürünlerinde kalite kavramını öğrenir |
ÖÇ02 | Kaliteye etkili olan parametreleri öğrenir |
ÖÇ03 | Temizleme, sınıflandırma ve ayırma yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Ürünlerin fiziksel, mekanik, elektriksel ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Temizleme Sınıflandırma ve ayırma makinalarını öğrenir |
ÖÇ06 | Ürünün optik özelliklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite kavramını ve tarihini | Slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Kaliteye etkili parametreler | Slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Kaliteye etkili parametreler | slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Ürünlerin fiziksel, mekanik, elektriksel ve optik özelliklerin belirlenmesi | slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Ürünlerin fiziksel, mekanik, elektriksel ve optik özelliklerin belirlenmesi | slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Ürünlerin fiziksel, mekanik, elektriksel ve optik özelliklerin belirlenmesi | slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Bazı makinalar üzerinde uygulama | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | optik sınıflama makinaları | slaty | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Elektriksel ayırıcılar | slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Elektromağnetik dalga nedir, nasıl kullanılır | slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Elekromağnetik spekturumun bazı temel içerikleri | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Renge göre sınıflama sistemleri | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Optik özellikleri ölçme uygulamaları | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Tahıllarda ölçüm uygulamaları | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |