Genel Bilgi
Kod | TM553 |
Ad | Pülverizasyonda Akışkan Kinetikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenci sıvıları küçük damlalar halinde parçalama teorilerini, sıvıyı parçalamada kullanılan püskürtücüleri ve üretilen damlaların kinematiğini öğrenir.
Dersin İçeriği
Sıvı parçalama teorileri, Sıvının basınçla parçalanması, hava akımı ile sıvı parçalama, döner diskli memelerle sıvı parçalama, damla kinematiği
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Atomization and Sprays ISSN Online: 1936-2684, DROPLET SIZE AND AGRICULTURAL SPRAYING, PART I: ATOMIZATION, SPRAY TRANSPORT, DEPOSITION, DRIFT, AND DROPLET SIZE MEASUREMENT TECHNIQUES Volume 7, Issue 3, 1997, pp. 235-244 DOI: 10.1615/AtomizSpr.v7.i3.10
Notlar
Ders Sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sıvıların damlalar halinde parçalanması teorilerini öğrenir |
ÖÇ02 | Sıvıyı damlalar halinde parçalayıcı mekanizmaları ve memeleri öğrenir |
ÖÇ03 | Damla kinemtiğini öğrenir |
ÖÇ04 | Püskürtme patternindeki damla çaplarına ait istatiksel değerlendirmeleri öğrenir |
ÖÇ05 | Püskürtme memesi seçimini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımda ilaçlamada sıvı atomizasyonu | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki Koruma kimyasallarını uygulamak için pülverizasyon gereksinimleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Atomizasyon metodları, Atomizörlerin sınıflandırılması | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sıvı jeti oluşturmanın mekanikleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Parçalama prensipleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Parçalanmanın fotoğraflanması ve parçalama mekanizmaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Parçalama mekanizmaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Parçalanma üzerine katkı maddelerinin etkileri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Hava akımı içinde damlaların parçalanması | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Pnömatik memeler | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hava akımı için güç geresinimi | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hava akımı içinde hareket eden damlaların parçalanması | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Pülverizasyonda damla ölçüleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Pülverizasyonun çökelmesi ve uzaysal yayılımı | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |