Genel Bilgi
Kod | TM005 |
Ad | İnsansız Hava Araçları ile Sıvı Uygulamalarda Damla Kinematiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsansız hava aracını tanır, sıvı uygulamalarda damla kinematiğini öğrenir ve hesaplar.
Dersin İçeriği
İnsansız hava aracı ile yapılan sıvı uygulamalarda damla kinematiği, meteorolojik faktörler, rüzgar hızı-uçuş yüksekliği-çökelme hızı-sürtünme hızı arasındaki ilişkiler. .
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
www.shgm.gov.tr UAV in Agriculture, FAO.
Notlar
www.shgm.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsansız hava araçlarını (İHA) tanır. |
ÖÇ02 | İnsansız hava araçlarının (İHA) sıvı uygulamalarda kullanımını öğrenir. |
ÖÇ03 | Sıvı uygulamalarda kullanılan ekipman ve düzenleri kavrar. |
ÖÇ04 | İnsansız hava aracı ile sıvı uygulamalarda meteorolojik faktörlerin sınır değerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Logaritmik rüzgar eşitliğini öğrenir. |
ÖÇ06 | Damla çapları-Çökelme hızı - Türbülans hızı - Rüzgar hızı - Sürtünme hızı arasındaki ilişkiyi öğrenir ve hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsansız Hava Araçları (İHA) tanıma. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İnsansız hava aracının (İHA) sıvı uygulamalarda kullanımı. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İnsansız hava araçlarında (İHA) kullanılan sıvı püskürtme ekipmanları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İnsansız hava araçlarında (İHA) kullanılan sıvı püskürtme düzenleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Damla çaplarını sınıflandırma. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Damla buharlaşması. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Damla çökelme (Sedimantasyon) hızı. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meteorolojik faktörler. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Meteorolojik koşullara göre insansız hava aracı (İHA) ile uygulamaya karar verme. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Uygulama yüksekliği - Rüzgar hızı ilişkileri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Türbülans hızı. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Logaritmik rüzgar profili eşitliği. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Rüzgar hızı - Damla çapı arasındaki İlişkiler. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Rüzgar hızı - Sedimantasyon hızı - Sürtünme hızı İlişkiler. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |