Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| TARIM MAKİNALARI (DR) | |
| Kod | TM005 |
| Ad | İnsansız Hava Araçları ile Sıvı Uygulamalarda Damla Kinematiği |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
İnsansız hava aracını tanır, sıvı uygulamalarda damla kinematiğini öğrenir ve hesaplar.
Dersin İçeriği
İnsansız hava aracı ile yapılan sıvı uygulamalarda damla kinematiği, meteorolojik faktörler, rüzgar hızı-uçuş yüksekliği-çökelme hızı-sürtünme hızı arasındaki ilişkiler. .
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
www.shgm.gov.tr UAV in Agriculture, FAO.
Notlar
www.shgm.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | İnsansız hava araçlarını (İHA) tanır. |
| ÖÇ02 | İnsansız hava araçlarının (İHA) sıvı uygulamalarda kullanımını öğrenir. |
| ÖÇ03 | Sıvı uygulamalarda kullanılan ekipman ve düzenleri kavrar. |
| ÖÇ04 | İnsansız hava aracı ile sıvı uygulamalarda meteorolojik faktörlerin sınır değerini öğrenir. |
| ÖÇ05 | Logaritmik rüzgar eşitliğini öğrenir. |
| ÖÇ06 | Damla çapları-Çökelme hızı - Türbülans hızı - Rüzgar hızı - Sürtünme hızı arasındaki ilişkiyi öğrenir ve hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 2 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | 3 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsansız Hava Araçları (İHA) tanıma. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | İnsansız hava aracının (İHA) sıvı uygulamalarda kullanımı. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | İnsansız hava araçlarında (İHA) kullanılan sıvı püskürtme ekipmanları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | İnsansız hava araçlarında (İHA) kullanılan sıvı püskürtme düzenleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Damla çaplarını sınıflandırma. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 6 | Damla buharlaşması. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Damla çökelme (Sedimantasyon) hızı. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Meteorolojik faktörler. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Meteorolojik koşullara göre insansız hava aracı (İHA) ile uygulamaya karar verme. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Uygulama yüksekliği - Rüzgar hızı ilişkileri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 12 | Türbülans hızı. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 13 | Logaritmik rüzgar profili eşitliği. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 14 | Rüzgar hızı - Damla çapı arasındaki İlişkiler. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 15 | Rüzgar hızı - Sedimantasyon hızı - Sürtünme hızı İlişkiler. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||