Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| TARIM MAKİNALARI (DR) | |
| Kod | TM515 |
| Ad | Hasat ve Harmanlama Tekniklerinde Yeni Gelişmeler |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal ürünlerin hasadında minumum kayıp ve maksimum verim elde etmek. İnsanın daha rahat koşullarda çalışmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Tarımsal ürünlerin Hasat ve harmanlama için temel parametreleri, biçme, tahıl hasadı , meyve hasadı, sebze hasasadı, biçerdöver, biçme makinaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Tarım Makinaları İlkeleri-Prof.Dr. Poyraz Ülger ve ark. Hiperlink yayınları İstanbul 2-Tarım Makinaları İlkeleri-Prof.Dr. Poyraz Ülger ve ark. Fakülteler Matbası İstanbul, 3- Hasat ve harmakn makinaları. Prof.Dr. Emin Güzel. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi yayınları
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Hasat ve harmanlamanın tarihçesini bilir |
| ÖÇ02 | Hasat ve harmanlamada kullanılan yeni teknikleri öğrenir |
| ÖÇ03 | Yeni tekniklerin hasat kayıplarını ne kadar azalttığını bilir |
| ÖÇ04 | Verimlilik analizini öğrenir |
| ÖÇ05 | Karşılaştırmalı analiz yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | 2 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | 3 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Hasat ve harmanlamanın tarihçesi | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 2 | Hasat ve harmanlamanın tarihçesi | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
| 3 | Dünyada kullanılan hasat ve harman makinaları | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
| 4 | Dünyada kullanılan hasat ve harman makinaları | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
| 5 | Biçerdöverler, çeşitleri ve özellikleri | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 6 | Biçerdöverler, çeşitleri ve özellikleri | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 7 | Harmanlama sistemleri | Sözlü anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
| 9 | Eleme sistemleri | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
| 10 | Sarsaklar ve özellikleri | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 11 | Temizleme sistemleri | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 12 | Hasat makinalarında ortaya çıkan kayıplar | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
| 13 | Hasat makinalarında ortaya çıkan kayıplar | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
| 14 | Ürün makina ilişkileri | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
| 15 | Ürün makina ilişkileri | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||