TM515 Hasat ve Harmanlama Tekniklerinde Yeni Gelişmeler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM515
Ad Hasat ve Harmanlama Tekniklerinde Yeni Gelişmeler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN GÜZEL


Dersin Amacı / Hedefi

Tarımsal ürünlerin hasadında minumum kayıp ve maksimum verim elde etmek. İnsanın daha rahat koşullarda çalışmasını sağlamak

Dersin İçeriği

Tarımsal ürünlerin Hasat ve harmanlama için temel parametreleri, biçme, tahıl hasadı , meyve hasadı, sebze hasasadı, biçerdöver, biçme makinaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-Tarım Makinaları İlkeleri-Prof.Dr. Poyraz Ülger ve ark. Hiperlink yayınları İstanbul 2-Tarım Makinaları İlkeleri-Prof.Dr. Poyraz Ülger ve ark. Fakülteler Matbası İstanbul, 3- Hasat ve harmakn makinaları. Prof.Dr. Emin Güzel. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi yayınları

Notlar

Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hasat ve harmanlamanın tarihçesini bilir
ÖÇ02 Hasat ve harmanlamada kullanılan yeni teknikleri öğrenir
ÖÇ03 Yeni tekniklerin hasat kayıplarını ne kadar azalttığını bilir
ÖÇ04 Verimlilik analizini öğrenir
ÖÇ05 Karşılaştırmalı analiz yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hasat ve harmanlamanın tarihçesi Slaytla sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
2 Hasat ve harmanlamanın tarihçesi Slaytla sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
3 Dünyada kullanılan hasat ve harman makinaları Slaytla sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
4 Dünyada kullanılan hasat ve harman makinaları Slaytla sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
5 Biçerdöverler, çeşitleri ve özellikleri Slaytla sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Biçerdöverler, çeşitleri ve özellikleri Slaytla sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Harmanlama sistemleri Sözlü anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
8 Ara Sınav Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
9 Eleme sistemleri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
10 Sarsaklar ve özellikleri uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Temizleme sistemleri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Hasat makinalarında ortaya çıkan kayıplar Slaytla sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
13 Hasat makinalarında ortaya çıkan kayıplar Slaytla sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
14 Ürün makina ilişkileri Slaytla sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
15 Ürün makina ilişkileri Slaytla sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:33