Genel Bilgi
Kod | TM515 |
Ad | Hasat ve Harmanlama Tekniklerinde Yeni Gelişmeler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal ürünlerin hasadında minumum kayıp ve maksimum verim elde etmek. İnsanın daha rahat koşullarda çalışmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Tarımsal ürünlerin Hasat ve harmanlama için temel parametreleri, biçme, tahıl hasadı , meyve hasadı, sebze hasasadı, biçerdöver, biçme makinaları
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hasat ve harmanlamanın tarihçesini bilir |
ÖÇ02 | Hasat ve harmanlamada kullanılan yeni teknikleri öğrenir |
ÖÇ03 | Yeni tekniklerin hasat kayıplarını ne kadar azalttığını bilir |
ÖÇ04 | Verimlilik analizini öğrenir |
ÖÇ05 | Karşılaştırmalı analiz yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hasat ve harmanlamanın tarihçesi | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Hasat ve harmanlamanın tarihçesi | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
3 | Dünyada kullanılan hasat ve harman makinaları | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
4 | Dünyada kullanılan hasat ve harman makinaları | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
5 | Biçerdöverler, çeşitleri ve özellikleri | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Biçerdöverler, çeşitleri ve özellikleri | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Harmanlama sistemleri | Sözlü anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
9 | Eleme sistemleri | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
10 | Sarsaklar ve özellikleri | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Temizleme sistemleri | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Hasat makinalarında ortaya çıkan kayıplar | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
13 | Hasat makinalarında ortaya çıkan kayıplar | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
14 | Ürün makina ilişkileri | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
15 | Ürün makina ilişkileri | Slaytla sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |