YLTMT701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLTMT701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgisayar destekli çizim ilke ve esasları ile uygulamalar konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve AutoCAD yazılımını orta düzeyde kullanmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Bilgisayar destekli çizimin temel ilkeleri. AutoCAD yazılımının tanıtımı. Çizim komutlarının uygulama örnekleriyle aktarılması.

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

https://library.cu.edu.tr/

Notlar

https://library.cu.edu.tr/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
ÖÇ02 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır.
ÖÇ03 Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur.
ÖÇ04 3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 1 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 2 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 3 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 4 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 5 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 6 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 7 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 8 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 9 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 10 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 11 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 12 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 13 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tez konusunda önceki çalışmaları araştırmak. 14 önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları önceki çalışmaların okunması ve tartışılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 20 240
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 30 360
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 610
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,40
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:45