Genel Bilgi
Kod | TM562 |
Ad | Tarımsal Mekanizasyonda Yöneylem Araştırma Teknikleri II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal üretim ve mekanizasyonuna yönelik planlama çalışmaları yapmak
Dersin İçeriği
Bu derste doğrusal programlamanın yöntemleriyle yapılmış planlama çalışmaları için duyarlılık analizi anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Yöneylem Araştırması. Prof.Dr.Müjgan Sağır ve arkadaşları. Anadolu Üniversitesi yayınları
Notlar
Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yöneylem araştırma tekniklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Tarımsal üretimde planlama tekniklerini kullanmayı öğrenir |
ÖÇ03 | Ekonomik bir üretim için planlamanın uygulanmasını öğrenir |
ÖÇ04 | Duyarlılık analizini öğrenir ve uygular |
ÖÇ05 | Tarımsal üretimin aşamalarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yöneylem araştırma teknikleri ikinci kısım | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme |
2 | Doğrusal planlama tekniğinin tarımda uygulamaları | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Örnek problemler için duyarlılık analizi ve dualite | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | İndirgenmiş maliyet ve gölge fiyat | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Tarımsal planlama uygulama örneklerinde gösterimi | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Uygulama örnekleri | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Simpleks yöntem nedir nerelerde kullanılır | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Uygulamalı Problem örnekleri | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Duyarlılık analizi | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Uygulamalı Problem örnekleri | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Planmada kullanılan grafik çözüm tekniği | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Ev ödevi | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Ödev sunumu | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Öğrenci ödev sunumu | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |