Genel Bilgi
Kod | TM525 |
Ad | Pülverizatör Çalışma Karakteristikleri Saptanması Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Püskürtme teknolojileri alanında araştırma yapmak isteyenlerin bilmesi gereken pülverizatör çalışma karakteristiklerinin nasıl ölçüldüğü ve değerlendirildiğini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Püskürtme basıncı, meme debisi, memeler arası mesafe hesabı, paternatör üzerinde hacimsel dağılım ölçme, damla çapları ölçme ve istatiksel yorumu, deposit ve sürüklenme ölçümü, sıvıların fiziksel özelliklerinin ölçümü, deposit ve drift ölçme standartları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternette konu ile ilgili makaleler ve standartlar
Notlar
Ders sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Püskürtme paterni karakteristik damla çapları ölçümünü öğrenir. |
ÖÇ02 | Tek bir meme ve çoklu meme kullanımında püskürtme paterni belirlemeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Tarla Pülverizatörleriyle çalışmada hedef yüzeylerde ilaç birikimi ve sürüklenme potansiyeli ölçüm metotlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Yardımcı hava akımlı bahçe pülverizatörleriyle çalışmada hedef yüzeylerde ilaç birikimi ve sürüklenme potansiyeli ölçüm metotlarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Tarla ve bahçede örnek uygulama çalışmalarını öğrenir. |
ÖÇ06 | Tarla ve bahçede alınan örneklerin fluorometrik analizini öğrenir. |
ÖÇ07 | Alınan verilerin grafik ve tablolar hailinde sunumu ve yorumlamayı öğrenir. |
ÖÇ08 | İlaç uygulama ekipmanları değerlendirmelerinde kullanılan iz maddeleri ve iz maddesi seçimini öğrenir. |
ÖÇ09 | Örneklemem yüzeyleri seçimi ve örneklemem yüzeylerinden iz maddesi ayırma tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ10 | Meme basıncı ve debi ölçmeyi öğrenir |
ÖÇ11 | sıvıların fiziksel özelliklerini ölçer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sıvıların bazı önemli fiziksel özellikleri ve bunların parçalanmaya etkileri | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sıvı ilaç parçalama mekanizmaları:basınçla, santrifüj kuvvetle, hava akımıyla,elektro hidrodinamik kuvvetler | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Püskürtme paterni karakteristik damla çapları ölçümü | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tek bir meme ve çoklu meme kullanımında püskürtme paterni belirleme | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İlaç sürüklenmesi ve sürüklenme nedenleri,İlaç sürüklenmesi azaltma teknolojileri | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarla Pülverizatörleriyle çalışmada hedef yüzeylerde ilaç birikimi ve sürüklenme potansiyeli ölçüm metotları | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yardımcı hava akımlı bahçe pülverizatörleriyle çalışmada hedef yüzeylerde ilaç birikimi ve sürüklenme potansiyeli ölçüm metotları | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarla ve bahçede örnek uygulama çalışmaları | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Tarla ve bahçede alınan örneklerin fluorometrik analizi | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Alınan verilerin grafik ve tablolar hailinde sunumu ve yorumlama | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İlaç uygulama ekipmanları değerlendirmelerinde kullanılan iz maddeleri ve iz maddesi seçimi | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Örneklemem yüzeyleri seçimi ve örneklemem yüzeylerinden iz maddesi ayırma teknikleri | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ödev I ve ödev sunumu | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ödev II ve ödev sunumu | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve internet üzerinden döküman | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |