Genel Bilgi
Kod | TM012 |
Ad | Tarımsal Havacılık |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımda kullanılan hava araçlarını tanır, uygulamaları, seçim kriterleri, iş verimi hesaplamalarını ve kalibrasyonu öğrenir, hesaplar, uygular.
Dersin İçeriği
Tarımda kullanılan hava araçları, uygulamaları, seçim kriterleri, iş verimi hesaplamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Tarımsal Havacılık Kitabı. (Deligönül, F.,). ÇÜ Yayınları.
Notlar
www.shgm.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımda kullanılan hava araçlarını sınıflandırır. |
ÖÇ02 | Hava araçlarının çalışma ilkelerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Hava araçlarının sınıflandırılmasını öğrenir. |
ÖÇ04 | Hava araçlarını uygulama alanlarını kavrar. |
ÖÇ05 | Hava araçlarının iş verimlerini hesaplar. |
ÖÇ06 | Hava araçlarının kalibrasyonunu uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımda havacılık uygulamaları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Havacılık uygulamalarının yararları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Havacılık uygulamalarının sakıncaları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Hava araçlarının uçuş ilkeleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Hava araçlarını sınıflandırma. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Tarımda uygulama alanları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Dünyadaki havacılık uygulamaları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Türkiye'deki havacılık uygulamaları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Havadan uygulamaların planlanması. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Hava araçlarının kalibrasyonu. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Değişken Normlu Uygulama Teknolojileri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Hava araçlarının yapısal organları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Seçim kriterleri. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | İş verimi hesaplamaları. | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |