Genel Bilgi
Kod | TM0011 |
Ad | Tarım Makinaları Tasarımına Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET İNCE |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarım Makinaları tasarımı konusunda temel bilgileri vererek, prototip yapımındaki tasarım süreçlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Mühendisliğin tanımı, tasarımla ilgili genel kavramlar, makina tasarımının kuralları, tasarım süreci, tarım makinaları tasarımı ile ilgili önemli özellikler, tarım makinaları tasarım parametreleri, bazı tarım makinalarının tasarım açısından irdelenmesi ve örnek tasarım projesi hazırlanması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Oleg Vinogradov, DYNAMICS of MACHINES and MECHANISMS FUNDAMENTALS of KINEMATICS Boca Raton London New York Washington, D.C. CRC Press Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, 2016. Shigley’den Makine Mühendisliğinde Tasarım
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım ve tasarım aşamalarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Makina elemanları, teknik resim, mekanizma tekniği, malzeme, imalat yöntemleri ile ilgili bilgilerin tasarım amaçlı kullanımını bilir. |
ÖÇ03 | Bir tarım makinası tasarımını tüm adımları ile gerçekleştirebilme bilgisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Mühendislik bilgilerini atölyede uygulama becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mühendisliğin tanımı, tasarımla ilgili genel kavramlar, mühendislik tasarımları örnekleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Makina tasarımının kuralları. | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Makina elemanları, teknik resim, mekanizma tekniği, malzeme, imalat yöntemleri, ergonomi ile ilgili bilgilerin tasarım amaçlı kullanılma biçimleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tarım makineleri tasarımı ile ilgili standartlar, kanunlar ve yönetmelikler | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tasarım süreci, problemin belirlenmesi, bilgi toplama, tasarıma başlama, işlevsel özellikler, taslak hazırlama | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tasarımda karar verme, tasarımın geliştirilmesi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tasarımda malzeme seçimi ve imalat yöntemlerine karar verme | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Tasarımda maliyet analizi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tasarımda yapısal ve kinematik analiz yöntemleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tarım makinalarına ait tasarım parametreleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bazı tarım makinalarının tasarım açısından irdelenmesi-Toprak işleme makinaları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bazı tarım makinalarının tasarım açısından irdelenmesi-Ekim makinaları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bazı tarım makinalarının tasarım açısından irdelenmesi-İletim düzenleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bazı tarım makinalarının tasarım açısından irdelenmesi-Hasat-harmanlama makinaları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |