Genel Bilgi
Kod | TM007 |
Ad | Serelarda İklimlendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sera iklimlendirme ile ilgili kavram ve sistemleri öğrenmek
Dersin İçeriği
Psikrometri, Seraların yapısal ve işlevsel özellikleri, Sera tasarımı, Sera iklim etmenleri, Sera iklimi ve özellikleri, Serada enerji ve kütle dengesi, Sera ısıtma sistemleri, Isıtma sistemlerinin projelenmesi, Güneş enerjisiyle sera ısıtma, Jeotermal enerjisiyle sera ısıtma, Serada enerji korunumu ve ısı perdesi kullanımı, Sera ısıtma için ısı depolama tekniği, Seralarda havalandırma, Seralarda gölgeleme, Seralarda serinletme, Seralarda karbondioksit uygulamaları, Seralarda aydınlatma, İklimlendirme sistemlerinin kontrolü
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Power Point Sunuları
Notlar
Sera İklimlendirme Tekniği Hasat Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikrometri hakkında temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Sera tasarımını öğrenir |
ÖÇ03 | Sera iklim etmenlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Sera iklimi ve özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Serada enerji ve kütle dengesini öğrenir. |
ÖÇ06 | Sera ısıtma sistemlerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Güneş enerjisiyle sera ısıtmayı öğrenir. |
ÖÇ08 | Jeotermal enerjisiyle sera ısıtmayı öğrenir. |
ÖÇ09 | Seralarda havalandırmayı öğrenir |
ÖÇ10 | Seralarda serinletmeyi öğrenir. |
ÖÇ11 | Seralarda aydınlatmayı öğrenir. |
ÖÇ12 | Seralarda karbondioksit uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ13 | İklimlendirme sistemlerinin kontrolü |
ÖÇ14 | Seralarda enerji korunumunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikrometri temel kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Seraların yapısal ve işlevsel özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sera tasarımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sera iklim etmenleri 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sera iklim etmenleri 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sera iklim etmenleri 3 | Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Serada enerji dengesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
9 | Sera ısıtma sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Güneş enerjisiyle sera ısıtma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Jeotermal enerjiyle sera ısıtma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Seralarda havalandırma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Seralarda serinletme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Seralarda aydınlatma | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Seralarda enerji korunumu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |