Genel Bilgi
Kod | YLTST701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, alanında bilimsel, bağımsız ve etik kuralları gözeten bir çalışma yapmasını; belirli bir zaman dilimi çalışmasını bitirerek bulgularını ikna edici bir biçimde sunmasını ve yayınlamasını sağlamak
Dersin İçeriği
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması.
Dersin Ön Koşulu
Ders aşamasında başarılı olmak
Kaynaklar
web kaynakları
Notlar
Makaleler ve tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır. |
ÖÇ02 | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler. |
ÖÇ03 | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Bir bilimsel çalışmada dikkat edilmesi gereken etik kuralların farkındalığını kazanır. |
ÖÇ05 | Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Tez konusuyla ilgili araştırma sorularını ve bu sorulara uygun araştırma yöntemini belirler; bu yöntem çerçevesinde araştırmayı gerçekleştirir; araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanlık | İlgili kaynakların İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Denemenin planlanması-1 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Denemenin planlanması-2 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Denemenin planlanması-3 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Denemenin planlanması-4 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Denemenin planlanması-5 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Denemenin planlanması-6 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Denemenin planlanması-7 | Benzer literatür çalışmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Denemenin kurulması ve yürütülmesi | Deneme materyalinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Denemenin yürütülmesi-1 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Denemenin yürütülmesi-2 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Denemenin yürütülmesi-3 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Denemenin yürütülmesi-4 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Denemenin yürütülmesi-5 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Denemenin yürütülmesi-6 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Denemenin yürütülmesi-7 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Denemenin yürütülmesi-8 | Gözlem çizelgelerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 15 | 25 | 375 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |