Genel Bilgi
Kod | YLTSS702 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin uzmanlık alanı konusunda, bilimsel kaynaklardan faydalanarak seminer hazırlama ve sonumu seminer tekniklerine uygun olarak gerçekleştirme becerisi kazandırma amaçlanmıştır. konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Seminer hazırlamaya yönelik literatür çalışması ve sunum tekniklerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
WEB kaynakları
Notlar
Örnek seminerler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma sonuçlarını seminer olarak verebilir. |
ÖÇ02 | Uzmanlık alanı konusunda seminer verebilir. |
ÖÇ03 | Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır. |
ÖÇ04 | Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kurallarının farkındalığını kazanır. |
ÖÇ05 | Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer teknikleri-1 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Seminer teknikleri-2 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Seminer teknikleri-3 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Seminer teknikleri-4 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Seminer teknikleri-5 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Seminer teknikleri-6 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Seminer teknikleri-7 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
|
9 | Seminer teknikleri-8 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Seminer teknikleri-9 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Seminer teknikleri-10 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Seminer teknikleri-11 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Seminer teknikleri-12 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Seminer teknikleri-13 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Seminer teknikleri-14 | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |