Genel Bilgi
Kod | TS518 |
Ad | Sulama Sistemlerinin Değerlendirilmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Ne zaman ve na kadar su uygulanacağını belirlemek; sulama programlamasında kullanılan yaklaşımları öğrenciler sunmak ve bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Sulama programlaması tanımı ve önemi; sulama programlamasında kullanılan yaklaşımlar; toprağı esas alan programlama teknikleri; bitkiyi esas alan programlama teknikleri; iklimi esas alan teknikler; su bütçesli tekniği; toprak nemini esas alan teknikler; yaprak su potansiyeli; bitki yüzey sıcaklığı; bitki öz suyu akış hızı; stoma iletkenliği; yüzey yansıması; gövde çapı değişimi yaklaşımların ve kulanımları; simulasyon modelleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sulama sistem değerlendirilmesi
Notlar
Tarımda sulama sistemlerinin değerlendirilmesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı sulama programlama yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ02 | toprağı esas alan sulama programlama teknikleri öğrenir. |
ÖÇ03 | bitkiyi esas alan sulama programlama teknikleri öğrenir. |
ÖÇ04 | iklimi esas alan sulama programlama teknikleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Farklı sulama yöntemleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sulama sistemlerinin performans değerlendirme kavramları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yüzey sulamada performans ölçütleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Su uygulama randımanı, su dağılım randımanı, depolama randımanı, yüzey akış ve derine sızma kayıpları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Basınçlı sulama sistemlerinde performans ölçütleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Christiansen üniformite katsayısı, dağılım üniformitesi, damlatma türdeşliği, yapımcı farklılık katsayısı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Karık sulamada performans | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Border sulamada performans | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Damla sulama sistemlerinde performans belirleme | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yağmurlama sulama sistemlerinde performans | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Buharlaşma ve rüzgarla sürüklenme kayıpları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Center-pivot sulama sistemlerinde performans | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Doğrusal hareketli sistemlerde performans | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hareketli büyük başlıklı sistemlerde performans | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | LEPA sistemlerinde performans | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları1 | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |