Genel Bilgi
Kod | TS517 |
Ad | Advance Microclimatology |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Sulama programlamasının temelini oluşturan evapotranspirasyon kavramının tanımlanması, evapotranspirasyona etki eden etmenlerin ve evapotranspirasyonun belirlenmesinde kullanılan yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Toprak-Su-Atmosfer Sitemi, evapotranspirasyonla ilgili genel tanımlar, evapotranspirasyona etkili etmenler, radyasyon dengesi-solar radyasyon, enerji dengesi ve hidrolojik denge, evaporasyon ve transpirasyon, evapotranspirasyon ölçüm yöntemleri, mikroklimatolojik yöntemler, ampirik yöntemler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
1-İlgili yayınlar ve WEB kaynakları; 2-Microclimate The Biological Enviroment, John WILEY&SONS ; 3-Klimatoloji ve Meteoroloji, Murat TÜRKEŞ
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji dengesi ve radyasyon dengesi gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretime etkilerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Hava sıcaklığı ve toprak sıcaklığı gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretime etkilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Isı akıları hakkında bilgi edinerek tarımsal faliyetlerde kullanımını öğrenir. |
ÖÇ04 | Terleme ve buharlaşma gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretime etkilerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Fotosentez gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretim ile ilişkilerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroklimatolojiye giriş | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Radyasyon dengesi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Radyasyon fiziğinin gözden geçirilmesi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Doğrudan gelen, yayılmış, albedo, termal radyasyon | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Net radyasyon ve ölçüm aletleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toprak ısı akısı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Isı iletimi yasaları ve toprağın termal özellikleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Toprak ısı akısı ve toprak sıcaklık profilleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hissedilir ısı akısı ve ısı taşınımı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Mekanik ve serbest konveksiyon; termak kararlılık kavramı; bitki tacında sıcaklık profilleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Rüzgar ve türbülent taşınım | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Atmosferik nem | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Evapotranspirasyon | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Fotosentez | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |