Genel Bilgi
Kod | TS504 |
Ad | Sulama Mühendisliğinde Araştırma Teknikleri. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
İklim değişikliklerinin tarımsal üretim sistemlerine olası etkileri ve alınması gerekli önlemler amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Dünya iklim sistemi ve dengeleri, sera gazları ve etkisi, dünya karbon dengesi, iklimsel değişimin bilimsel temelleri ve süreçleri, iklim değişiminin potansiyel etkileri, tarım ve su kaynaklarına etkileri, iklim değişiminin simülasyonu, iklim modelleri, önlemler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
1-Sulama Ders Kitabı, ÇÜ. Ziraat Fakültesi Ders Kitapları Yayın No: 174 / 52 2-Deneysel İstatistik Metotlar, YURTSEVER N, Ankara. 3-İlgili yayınlar ve Web kaynakları
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci sulama yöntemlerinin karşılaştırılmasını öğrenir. |
ÖÇ02 | Su-üretim fonksiyonlarını veren denemelerin planlama ve düzenlemesini öğrenir. |
ÖÇ03 | Kanallarda sızma kayıpları ve bunların saptanmasını öğrenir. |
ÖÇ04 | Sulama randımanları ve bunların hesaplamalarını kavrar. |
ÖÇ05 | Sulama mühendisliği konusu ile ilgili bilimsel makaleleri daha kolay kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel toprak bitki su ilişkileri | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sulama yöntemleri ve değerlendirilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sulama yöntemleri ve değerlendirilmesi, ödev konularının verilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Farklı deneme planlarının oluşturulması ve değerlendirilmesi-1 | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Farklı deneme planlarının oluşturulması ve değerlendirilmesi-2 | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Su üretim fonksiyonları ve ödev konularının verilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Su üretim fonksiyonları | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Kanal kaplamaları ve ödev konularının verilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kanal kaplamaları | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kanallarda sızma kayıplarının saptanması ve ödev konularının verilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kanallarda sızma kayıplarının saptanması | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Tarla sulama sitemlerinin performanslarının değerlendirilmesi ve ödev konularının verilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sulama randımanları ve ödev konularının verilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sulama yeterliği | Konu ile ilgili kitaplar ve ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |