Genel Bilgi
Kod | TS0032 |
Ad | Tarımsal Yapıların Bilgisayar Destekli Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar ortamında, paket programlardan faydalanarak, tarımsal yapıların tasarım ve analizinin oluşturulması.
Dersin İçeriği
Tarımsal yapı mühendisliğinde paket program kullanımı, sistem modellemesinde temel varsayımlar ve idealleştirmeler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)
Notlar
Bilgisayar destekli tasarıma yardımcı güncel kaynaklar, yazılım programlarına ilişkin güncel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar kullanarak tasarım yapabilir. |
ÖÇ02 | Lisans düzeyinde temel bilgileri verilen konuları detaylı biçimde bilimsel bakış açısıyla değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Konu ile ilgili yerli ve yabancı standartları takip edebilir ve öğrenir. |
ÖÇ04 | Çalışma alanına uygun bilgisayar yazılımlarını kullanabilir. |
ÖÇ05 | Konu ile ilgili güncel sorunlar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Temel mühendislik bilgilerini tasarım esaslarıyla ilişkilendirebilmeyi öğrenir. |
ÖÇ08 | Proje tasarımları için gerekli verileri araştırabilmeyi ve farklı disiplinlerle çalışabilmeyi kavrar. |
ÖÇ09 | Mevcut yapıları ve hazırlanmış yapı projelerini analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Teknik resim kavramı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tasarımda kullanılan programların tanıtımı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Devam-Tasarımda kullanılan programların tanıtımı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Modüller | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Devam- Modüller | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Yapı mühendisliği ve tasarım ilkeleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Tarımsal yapıların tasarımında gereksinimler, iş akışı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kapsamlı uygulamalar ve tarımsal yapı proje tasarımları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Uygulama çizimleri-I | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Uygulama çizimleri-II | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Proje sunum ve değerlendirme | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Devam-Proje sunum ve değerlendirme | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje düzenleme ve tartışma | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |