Genel Bilgi
Kod | TS0025 |
Ad | Hayvansal Üretim Yapıları-I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Hayvansal üretim yapılarının tasarımı ile kırsal yerleşimlerin fiziksel planlaması temel konuları ile birlikte; kırsal alanların fiziksel planlanması, hayvansal üretim yapıları ile yardımcı tesislerin çevreye ve barındırdığı canlıya uyumlu biçimde planlanması ve tasarımı, üretim ve çevre koşullarına (sıcaklık, nem ve havalandırma) yönelik kontrol sitemlerinin geliştirilmesi ve tasarımı
Dersin İçeriği
Hayvansal üretim yapılarının önemi, tanıtılması; hayvansal üretim yapılarında çevre kontrolü; barınak tasarımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)
Notlar
Olgun, 2016. Tarımsal Yapılar. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. Yayın No: 1577, Ders kitabı: 529.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel mühendislik bilgilerini tasarım esaslarıyla ilişkilendirebilmeyi öğrenir. |
ÖÇ02 | Proje tasarımları için gerekli verileri araştırabilmeyi ve farklı disiplinlerle çalışabilmeyi kavrar. |
ÖÇ03 | Proje tasarımlarında modern teknik ve teknolojileri kullanabilir. |
ÖÇ04 | Hayvansal üretim yapılarını işlevsel ve çevreye duyarlı biçimde tasarlayabilir. |
ÖÇ05 | Mevcut yapıları ve hazırlanmış yapı projelerini analiz edebilir. |
ÖÇ06 | Hayvansal üretim yapılarının mevcut sorunlarını tespit edebilir ve bu sorunlara alternatif çözümler sunabilir. |
ÖÇ07 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders tanıtımı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Genel planlama ilkeleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Hayvansal Üretim Yapılarının tanımlanması, özellikleri, projeleme kriterleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yeni bir işletmenin kurulma süreci | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İşletme yer seçimi. İşletme merkezinde tarımsal yapıların yerleşim düzenlerinin planlanması | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Barınak sistemlerinin sınıflandırılması ve tanıtımı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Hayvan barınaklarında iklimsel çevre ve yönetimi- Barınak içi çevre/Barınak dışı çevre | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Süt sığırı ahırları- Bağlı duraklı ahır sistemi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Süt sığırı ahırları- Serbest ve serbest duraklı ahır sistemleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Besi sığırı ahırları-Bağlı duraklı ve serbest ahır sistemleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Besi sığırı ahırları-Serbest duraklı ve ızgara tabanlı ahır sistemleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Buzağı ve genç hayvan ahırları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Özel Bölmeler-Yardımcı ekipman bölmeleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uygulama: Büyükbaş hayvancılık tesisi projesi hazırlama | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |