TS020 Su Kaynaklarının Geliştirilmesinde Risk Analizi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS020
Ad Su Kaynaklarının Geliştirilmesinde Risk Analizi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATİH TOPALOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Hidrolojik verilerin toplanması, özetlenmesi, analizi, yorumlanması ve karara varılmasını öğretmek ve öğrencileri çalışma sonuçlarının yorumlarını bu esasa göre yapabilir duruma getirmek.

Dersin İçeriği

İstatistik olasılık, stokastik ilişkiler, risk ve belirsizlik kavramı ve kaynakları, hatalar, veri tahminleri, eksik verilerin doldurulması, savaklar ve ekonomik kapasitesi, uzun sürede yıllık takribat kavramı ve hesabı, risk düşürme çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Dersin herhangi bir önkoşulu yoktur.

Kaynaklar

Su Kaynaklarının Planlanması- Prof.Dr.Kazım Tülücü

Notlar

Power Point Sunusu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenci temel hidrolojik kavramları ve hidrolojik döngünün temel öğelerini ayırt eder ve sentezlemeyi öğrenir.
ÖÇ02 Bu dersin sonunda öğrenci üzerinde çalışılan konu ile ilgili sayısal verilerin gözlem veya deneme yoluyla doğru olarak toplanması, özetlenmesi, konuyu tanıtacak hale getirebilecek.
ÖÇ03 Bilinen faktörlere göre veri analizi, başka verilerle ilişkilerinin saptanması ile sonuçların yorumlanması ve genelleştirilmesi için yapılan bütün işlemleri yapabilme yetisi kazanacaktır.
ÖÇ04 Okuduğu bilimsel makalelerin sonuçlarını hidrolojik olarak yorumlayabilir.
ÖÇ05 Verileri grafiksel ve çizelgeler halinde özetleyebilir; yeniden yapılandırarak yeni bilgiler elde edebilir; öğrendiği yöntemleri diğer alanlara uygulayarak alacağı kararları kritik edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hidrolojinin tanımı, önemi, dalları ve tarihçesi. Hidrolojik çevrim ve sayısal değeri Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Meteorolojik veriler Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
3 Buharlaşma ve terleme Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Yağış oluşumu, çeşitleri, ölçülmesi; yağış kayıtlarının yorumu ve analizi, çift kütle çözümlemesi, alansal yağış, thiessen ve izohiyet yön Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
5 Yağış kayıtlarının yorumu ve analizi, şiddet-süre-tekerrür eğrisinin geliştirilmesi, derinlik-alan-süre ilişkileri Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
6 Kar, özellikleri, erime miktarı Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
7 İnfiltrasyon, etki eden etmenler, ölçümü, Horton f eğrisi yöntemi Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Yer altı suyu oluşumu, akifer çeşitleri, yer altı suyuna ait tanımlar, kuyu hidroliği Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yüzeysel akış, debi-seviye-hız ölçümleri, anahtar eğrisi, debi gidiş çizgisi, debi süreklilik çizgisi, su toplama havzası özellikleri, Türkiye de akış Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
11 Hidrograf analizi, çeşitleri, elemanları; birim hidrograf ve çözümlemesi Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 Bileşik hidrograf, S hidrografı ve çözümlemesi Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
13 Sentetik birim hidrograflar 1 Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Sentetik birim hidrograflar 2 Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
15 Sentetik birim hidrograflar 3 Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:29