TS016 Kültür Bitkilerinin Sulanması

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS016
Ad Kültür Bitkilerinin Sulanması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN


Dersin Amacı / Hedefi

Uygulanan sulama suyu ile elde edilen verim arasındaki ilişkiler farklı bitkiler üzerinde tanımlanırken, tam, kısıtlı sulama koşullarında karşılaşılan sorunların çözülmesi ve önerilen uygulama teknikleri irdelenmektedir.

Dersin İçeriği

Su-Verim ilişkilerinde temel kavramların tanımlanması, transpirasyon-evaporasyon-evapotranspirasyon ile verim arasındaki ilişkiler, maksimum verim ve su tüketiminin tahmin edilmesi, tam ve kısıtlı sulama koşullarında sulama ile verim arasındaki ilişkiler, optimum verim ve su kullanım randımanı eldesi için uygun sulama programları incelenmektedir

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

FAO 33: Suya verimin tepkisi

Notlar

FAO-56: Bitki evapotranspirasyonu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür bitkilerinde su-verim ilişkilerini öğrenir.
ÖÇ02 kültür bitkilerinin toprak tuzluluğuna tepkisini öğrenir.
ÖÇ03 Kültür bitkilerinin farklı gelişme periyotlarında toprak nem eksikliğine dayanımlarını öğrenir.
ÖÇ04 Kültür bitkilerinin su tüketimleri ve sulama suyu ihtiyaçlarını öğrenir.
ÖÇ05 Kültür bitkilerinin tam ve kısıtlı su kaynağı koşullarında sulama zamanının planlanması, uygun sulama yöntemlerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sulama ile ilgili genel bilgiler Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Bitki su tüketimi kavramı ve belirlenmesi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Sulama zamanı planlaması ve sulama planlamasında kullanılan yöntemler Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sulama yöntemleri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Su-verim ilişkisi ve kullanılan yaklaşımlar Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kültür bitkilerinin su kullanım özellikleri; buğday ve mısır Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kültür bitkilerinin su kullanım özellikleri; ayçiçeği ve şekerpancarı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kültür bitkilerinin su kullanım özellikleri; pamuk ve patates Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kültür bitkilerinin su kullanım özellikleri; yonca ve çeltik Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kültür bitkilerinin su kullanım özellikleri; domates ve biber Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kültür bitkilerinin su kullanım özellikleri; soğan ve karpuz Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kültür bitkilerinin su kullanım özellikleri; meyve ağaçları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kültür bitkilerinin su kullanım özellikleri; bağ Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tam ve kısıtlı sulama koşullarında karşılaşılan sorunların çözülmesi, değerlendirilmesi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları1 yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları2 yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 03:17