Genel Bilgi
Kod | TB569 |
Ad | Çayır Mera ve Yem Bitkilerinde Ürün Standardizasyonu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEYİS TANSI |
Dersin Amacı / Hedefi
Standardizasyonun tanımını, kapsamını, tarla ürünleri yönünden önemini, Türkiye'deki mevcut kanun ve yönetmeliklere göre ekimden depolama ve satışa kadar var olan standartların tanımlanmasını ve uygulanmasını açıklar ve sorunlar ve çözüm yolları üzerinde tartışır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Besin maddesi rezervleri ve büyüme ilişkisini, abiytic ve biyotik stres faktörlerini ve biçim zamanı ve verim kalite ilişkisini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Yem Bitkileri , Çayır Mera Tarımına giriş Cilt.1 , Çayır Mera Tarımı Bilimi Cilt.2 , Buğdaygil Yem Bitkileri Ders Notları , Baklagil Yem Bitkileri Ders Notları FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION, Edited by Michael Collins, C. Jerry Nelson, Kenneth J. Moore, Robert F Barnes
Notlar
yem bitkilerinin besin gereksinimleri https://www.pda.org.uk/pda_leaflets/26-nutrient-requirements-of-forage-crops/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Standardizasyon kavramını tanır. |
ÖÇ02 | Standardizasyon aşamaları konusunda teorik bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Standardizasyon ile ilgili teknoloji, araç ekipman, yöntem konularını öğrenir. |
ÖÇ04 | Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Standardizasyon tanımı ve önemi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Standardizasyon gelişimi ve modern Standardizasyon | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Standardizasyon ile ilgili mevzuat | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Standardizasyon ile ilgili mevzuat ve yönetmelikler | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dünyada Standardizasyon | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Standardizasyon uygulama teknikleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Analiz yöntemleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örnek alma | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tarla Kontrolleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tohum Depolama Koşulları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Paketleme ve etiketleme | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bitki materyali ve çeşit koruma | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tohum Koşullama | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Taşıma ve nakliye | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |