Genel Bilgi
Kod | TB562 |
Ad | Yem Bitkileri Yetiştirme Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEYİS TANSI |
Dersin Amacı / Hedefi
Yem bitkilerinin vejetatif gelişmesini ve olgunlaşmasını etkileyen önemli çevresel faktörler; Besin maddesi rezervleri; buğdaygil ve baklagillerde toplam elverişli karbonhidratlar; bitki yapısı ve besin maddesi rezervleri ilişkileri; çok yıllık buğdaygil yem bitkilerinde translokasyon. Yem bitkilerinde kritik peryotların incelenmesi; soğuk ve sıcak toleransı; kış zararı ve yem bitkilerinin yaşama gücü; zayıflamış vejetasyonun amenajmanı konularını inceler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Besin maddesi rezervleri ve büyüme ilişkisini, abiytic ve biyotik stres faktörlerini ve biçim zamanı ve verim kalite ilişkisini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Yem Bitkileri , Çayır Mera Tarımına giriş Cilt.1 , Çayır Mera Tarımı Bilimi Cilt.2 , Buğdaygil Yem Bitkileri Ders Notları , Baklagil Yem Bitkileri Ders Notları FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION, Edited by Michael Collins, C. Jerry Nelson, Kenneth J. Moore, Robert F Barnes
Notlar
Otlatmak için Temel bitki fizyolojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yem bitkilerinde verimi etkileyen stres faktörlerini bilir. |
ÖÇ02 | Yem bitkilerinde kaliteyi etkileyen biçim zamanı faktörlerini bilir. |
ÖÇ03 | Yem bitkilerinde yeniden büyüme-besin maddesi rezervleri ilişkisini öğrenir. |
ÖÇ04 | C3 ve C4 yem bitkileri arasındaki amanejman farklılıklarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yem bitkilerinin vejetatif gelişmesini ve olgunlaşmasını etkileyen önemli çevresel faktörler | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Besin maddesi rezervleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Buğdaygil ve baklagillerde toplam elverişli karbonhidratlar | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bitki yapısı ve besin maddesi rezervleri ilişkileri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çok yıllık buğdaygil yem bitkilerinde translokasyon | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yem bitkilerinde kritik peryotların incelenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | C3 ve C4 yem bitkileri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yem bitkilerinde biçim zamanının verim ve kaliteye etkileri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Soğuk toleransı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sıcak toleransı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kuraklık toleransı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tuzluluk toleransı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kış zararı ve yem bitkilerinin yaşama gücü | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Zayıflamış vejetasyonun amenajmanı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |