Genel Bilgi
Kod | TB524 |
Ad | Tarla Bitkilerinde Veri Tabanı Oluşturulması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEYİS TANSI |
Dersin Amacı / Hedefi
..veritabanın büyük miktarda veriyi nasıl gireceğinizi, yöneteceğinizi ve bu veriler arasında nasıl arama yapacağınızı öğrenin.
Dersin İçeriği
..Veritabanlarına Giriş Access veritabanı ve nasıl çalıştığı hakkında her şeyi öğrenin.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Adım adım Microsoft Access sürüm 2002 : Microsoft Office XP application 320 s
Notlar
Veritabanı Yönetim Sistemleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veritabanı kavramları ve veritabanı yönetim sistemi yazılımı hakkında geniş bir anlayışa sahip olmak |
ÖÇ02 | Başlıca DBMS( Databasa menagement systems) bileşenleri ve işlevleri hakkında üst düzey bir anlayışa sahip olmak |
ÖÇ03 | DBMS API'lerini kullanarak veri yoğun bir uygulamayı programlayabilir. |
ÖÇ04 | Depolama ve İndekslemeye Genel Bakış |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nesnelere Giriş Tamamen işlevsel bir ilişkisel veritabanı oluşturmak için birbirleriyle nasıl etkileşim kurduklarını anlamak için Access'teki dört nesnenin her biri hakkında bilgi vermek | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Access'te Başlarken Şerit, arka plan görünümü, Gezinti bölmesi, Belge Sekmeleri çubuğu ve Kayıt Gezinti çubuğu dahil olmak üzere Access ortamına alışmak | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Veritabanlarını ve Nesneleri Yönetme Access veritabanını nasıl açıp kapatacağınızı ve ayrıca nesneleri nasıl açacağınızı, kapatacağınızı ve kaydedeceğinizi öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Tablolarla Çalışmak Tabloları nasıl açacağınızı, kayıtlar oluşturup düzenleyeceğinizi ve tablonuzun görünümünü değiştirerek çalışmayı ve görüntülemeyi daha kolay hale getirmeyi öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Formlarla Çalışmak Yeni kayıtlar girmek ve mevcut olanları görüntülemek ve düzenlemek için formları nasıl kullanacağınızı öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Kayıtları Sıralama ve Filtreleme Verileri nasıl düzenleyeceğinizi ve görüntüleyeceğinizi özelleştirebilmek için verileri nasıl sıralayacağınızı ve filtreleyeceğinizi öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Sorgu Tasarlama Hem basit tek tablo sorgusu hem de biraz daha karmaşık çoklu tablo sorgusu oluşturmayı öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
8 | Test çözerek Access bilgisini sınamak | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Daha Fazla Sorgu Tasarımı Seçeneği Sorguları nasıl değiştireceğinizi ve sıralayacağınızı ve ayrıca verilerinizle hesaplamalar yapabilen bir sorgu oluşturmak için Toplamlar işlevini nasıl kullanacağınızı öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Rapor Oluşturma Raporların nasıl oluşturulacağını, değiştirileceğini ve yazdırılacağını öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Gelişmiş Rapor Seçenekleri Karmaşık raporlar oluşturmak için Rapor Sihirbazı'nı nasıl kullanacağınızı ve raporunuzun görünümünü değiştirmek için Access biçimlendirme seçeneklerini nasıl kullanacağınızı öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Veritabanı Tasarım İpuçları Tabloları Değiştirme Tablo alanlarının nasıl oluşturulacağını ve yeniden düzenleneceğini ve ayrıca doğrulama kurallarının, karakter sınırlarının ve veri türlerinin nasıl ayarlanacağını öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Form Oluşturma Tasarım kontrolleri ve form özellikleri gibi seçenekleri kullanarak formları nasıl oluşturacağınızı ve değiştireceğinizi öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Biçimlendirme Formları Komut düğmeleri eklemeyi, form düzenlerini değiştirmeyi, logoları ve diğer görüntüleri eklemeyi ve form renklerini ve yazı tiplerini değiştirmeyi öğrenmek | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | final sınavı Kendi Veritabanınızı Tasarlama Mevcut bir şablondan nasıl veritabanı oluşturulacağını öğrenin ve veritabanı tasarımı hakkında daha fazla bilgi edinmek için kaynakları bulmak | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
16 | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
|
17 | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |