TB524 Tarla Bitkilerinde Veri Tabanı Oluşturulması

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB524
Ad Tarla Bitkilerinde Veri Tabanı Oluşturulması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. VEYİS TANSI


Dersin Amacı / Hedefi

..veritabanın büyük miktarda veriyi nasıl gireceğinizi, yöneteceğinizi ve bu veriler arasında nasıl arama yapacağınızı öğrenin.

Dersin İçeriği

..Veritabanlarına Giriş Access veritabanı ve nasıl çalıştığı hakkında her şeyi öğrenin.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Adım adım Microsoft Access sürüm 2002 : Microsoft Office XP application 320 s

Notlar

Veritabanı Yönetim Sistemleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Veritabanı kavramları ve veritabanı yönetim sistemi yazılımı hakkında geniş bir anlayışa sahip olmak
ÖÇ02 Başlıca DBMS( Databasa menagement systems) bileşenleri ve işlevleri hakkında üst düzey bir anlayışa sahip olmak
ÖÇ03 DBMS API'lerini kullanarak veri yoğun bir uygulamayı programlayabilir.
ÖÇ04 Depolama ve İndekslemeye Genel Bakış


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nesnelere Giriş Tamamen işlevsel bir ilişkisel veritabanı oluşturmak için birbirleriyle nasıl etkileşim kurduklarını anlamak için Access'teki dört nesnenin her biri hakkında bilgi vermek Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Access'te Başlarken Şerit, arka plan görünümü, Gezinti bölmesi, Belge Sekmeleri çubuğu ve Kayıt Gezinti çubuğu dahil olmak üzere Access ortamına alışmak Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Veritabanlarını ve Nesneleri Yönetme Access veritabanını nasıl açıp kapatacağınızı ve ayrıca nesneleri nasıl açacağınızı, kapatacağınızı ve kaydedeceğinizi öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Tablolarla Çalışmak Tabloları nasıl açacağınızı, kayıtlar oluşturup düzenleyeceğinizi ve tablonuzun görünümünü değiştirerek çalışmayı ve görüntülemeyi daha kolay hale getirmeyi öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Formlarla Çalışmak Yeni kayıtlar girmek ve mevcut olanları görüntülemek ve düzenlemek için formları nasıl kullanacağınızı öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Kayıtları Sıralama ve Filtreleme Verileri nasıl düzenleyeceğinizi ve görüntüleyeceğinizi özelleştirebilmek için verileri nasıl sıralayacağınızı ve filtreleyeceğinizi öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Sorgu Tasarlama Hem basit tek tablo sorgusu hem de biraz daha karmaşık çoklu tablo sorgusu oluşturmayı öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
8 Test çözerek Access bilgisini sınamak Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Daha Fazla Sorgu Tasarımı Seçeneği Sorguları nasıl değiştireceğinizi ve sıralayacağınızı ve ayrıca verilerinizle hesaplamalar yapabilen bir sorgu oluşturmak için Toplamlar işlevini nasıl kullanacağınızı öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Rapor Oluşturma Raporların nasıl oluşturulacağını, değiştirileceğini ve yazdırılacağını öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Gelişmiş Rapor Seçenekleri Karmaşık raporlar oluşturmak için Rapor Sihirbazı'nı nasıl kullanacağınızı ve raporunuzun görünümünü değiştirmek için Access biçimlendirme seçeneklerini nasıl kullanacağınızı öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Veritabanı Tasarım İpuçları Tabloları Değiştirme Tablo alanlarının nasıl oluşturulacağını ve yeniden düzenleneceğini ve ayrıca doğrulama kurallarının, karakter sınırlarının ve veri türlerinin nasıl ayarlanacağını öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Form Oluşturma Tasarım kontrolleri ve form özellikleri gibi seçenekleri kullanarak formları nasıl oluşturacağınızı ve değiştireceğinizi öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Biçimlendirme Formları Komut düğmeleri eklemeyi, form düzenlerini değiştirmeyi, logoları ve diğer görüntüleri eklemeyi ve form renklerini ve yazı tiplerini değiştirmeyi öğrenmek ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 final sınavı Kendi Veritabanınızı Tasarlama Mevcut bir şablondan nasıl veritabanı oluşturulacağını öğrenin ve veritabanı tasarımı hakkında daha fazla bilgi edinmek için kaynakları bulmak Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
16 final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
17 final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 03:58