Genel Bilgi
Kod | TB0070 |
Ad | Tarla Bitkilerinden Sürdürülebilir Biyogaz Üretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI |
Dersin Amacı / Hedefi
..Tarla bitkilerinden biyogaz üretiminin temel kavram ve prensiplerini öğrenir.
Dersin İçeriği
Biyogaz üretiminin temel prensipleri, biyogaz gübresinin sürdürülebilir tarım açısından önemi ve biyogaz üretiminde kullanılabilecek tarla bitkilerinin bitkisel özellikleri ve yetiştirme teknikleri tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Biomass to renewable energy processes, Handbook of bionergy crop plants.
Notlar
Perennial grasses for bioenergy and bioproducts. Handbook of bioenergy crop plants.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyogaz üretiminin temel prensiplerini kavrar. |
ÖÇ02 | Biyogaz üretiminde kullanılabilecek tarla bitkilerinin bitkisel özellikleri ve yetiştirme tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Biyogaz üretimi için gerekli olan hammadde özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Tarımsal üretimde biyogaz organik gübresi kullanımının sürdürülebilirlik açısından önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyogaz tanımı ve yakıt özellikleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Biyogaz Üretiminde Kullanılan Hammaddeler | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Anaerobik Sindirim | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Biyogaz Üretimini Etkileyen Unsurlar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hammadde Özellikleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Dünya’da ve Türkiye’de Biyogaz Üretimi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Biyogaz Üretiminin Avantajları | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Biyogazın kullanım alanları | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Biyogaz organik gübresinin avantajları | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Biyogaz organik gübresinin tarımda kullanımı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Mısırdan biyogaz üretimi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sorgumdan biyogaz üretimi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Çok yıllık buüdaygillerden biyogaz üretimi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Diğer bitkiler (ayçiçeği, kaktüs, tahıllar vb.,) | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |