Genel Bilgi
Kod | TB570 |
Ad | Yemeklik Tane Baklagiller Özel Islahı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı yemeklik tane baklagillerde döllenme biyolojisi, ıslah amaçları ve ıslah yöntemleri ile ilgili bilgiler vermektir
Dersin İçeriği
Yemeklik tane baklagillerin ıslahı, seleksiyon kriterleri ve kayıt tutma teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Şehirali,S. 1988. Yemeklik Dane Baklagiller.A.Ü.Ziraat Fakültesi Yayınları. Ders Kitabı.
Notlar
Özdemir,S.2006. Yemeklik Baklagiller. Hasat Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yemeklik baklagillerde döllenme biyolojisi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Yemeklik baklagillerin ıslah amaçları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Yemeklik tane baklagillerin ıslah yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Genetik ve sitolojisi hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yemeklk tane baklagillerin ıslah yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yemeklik tane baklagillerde kalıtımın prensipleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yemeklik tane baklagillerin seleksiyon kriterleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yemeklik tane baklagillerinde kayıt tutma teknikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yemeklik tane baklagillerde kalite ıslahı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yemeklik tane baklagillerde hastalıklara dayanıklılık ıslahı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nohut bitkisinin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mercimek bitkisinin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fasulye bitkisnin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi ve bu konu hakkında ödev verilecek | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Baklanın ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bezelyenin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Börülcenin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yemeklik tane baklagiller ıslahında uygulanan yöntemler | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yemeklik tane baklagillerde melezleme tekniği | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |