TB540 Tahıllarda Tohumluk Üretim Teknolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB540
Ad Tahıllarda Tohumluk Üretim Teknolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR


Dersin Amacı / Hedefi

Tahıllar açısından tohumculuğun durumu ve son gelişmeleri öğretmek

Dersin İçeriği

Tahıl tarımında tohumluğun önemini, tahıllarda tohumluk sınıfları ve özelliklerini, serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliğini, tahıllarda tohumluk hazırlamasını, tahıllarda tohumluk paketlemesini, tahıllarda tohumluk sertifikasyon işlemlerini, tahıllarda tohumluk hazırlamasını, ve paketleme ve sertifikasyon işlemlerinde üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları konularını kapsar

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ŞEHİRALİ, S., 1989. Tohumluk ve Teknolojisi, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.

Notlar

Eser, B., Saygılı, H., Gökçöl, A. ve İlker, E., 2005. Tohum Bilimi ve Teknolojisi, EÜ. TOTEM, Bornova-İzmir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tahıllarda tohumluk üretiminin esaslarını bilir
ÖÇ02 Tahıllarda tohumluğun sertifikasyon işlemlerini bilir
ÖÇ03 Tahıllarda tohumluk üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını bilir
ÖÇ04 Melez mısır tohumculuğunun esaslarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ders içeriğinin tartışılması Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tahıl tarımında tohumluğun önemi Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tahıllarda tohumluk sınıfları ve özellikleri-I Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tahıllarda tohumluk sınıfları ve özellikleri-II Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliği-I Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliği-II Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliği-III Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Kaynak araştırması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliği-IV Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tahıllarda tohumluk hazırlama ve bu konu hakkında ödev verilecek Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tahıllarda tohumluk paketleme Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Tahıllarda tohumluk sertifikasyon işlemleri Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tahıllarda tohumluk üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tahıllarda tohumluk hazırlama, paketleme ve sertifikasyon işlemlerinde üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları-I Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tahıllarda tohumluk hazırlama, paketleme ve sertifikasyon işlemlerinde üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları-I Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak araştırması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak araştırması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:53