Genel Bilgi
Kod | TB540 |
Ad | Tahıllarda Tohumluk Üretim Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Tahıllar açısından tohumculuğun durumu ve son gelişmeleri öğretmek
Dersin İçeriği
Tahıl tarımında tohumluğun önemini, tahıllarda tohumluk sınıfları ve özelliklerini, serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliğini, tahıllarda tohumluk hazırlamasını, tahıllarda tohumluk paketlemesini, tahıllarda tohumluk sertifikasyon işlemlerini, tahıllarda tohumluk hazırlamasını, ve paketleme ve sertifikasyon işlemlerinde üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları konularını kapsar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ŞEHİRALİ, S., 1989. Tohumluk ve Teknolojisi, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
Notlar
Eser, B., Saygılı, H., Gökçöl, A. ve İlker, E., 2005. Tohum Bilimi ve Teknolojisi, EÜ. TOTEM, Bornova-İzmir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tahıllarda tohumluk üretiminin esaslarını bilir |
ÖÇ02 | Tahıllarda tohumluğun sertifikasyon işlemlerini bilir |
ÖÇ03 | Tahıllarda tohumluk üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını bilir |
ÖÇ04 | Melez mısır tohumculuğunun esaslarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ders içeriğinin tartışılması | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tahıl tarımında tohumluğun önemi | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tahıllarda tohumluk sınıfları ve özellikleri-I | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tahıllarda tohumluk sınıfları ve özellikleri-II | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliği-I | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliği-II | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliği-III | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak araştırması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Serin iklim tahıllarında tohumluk yetiştiriciliği-IV | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tahıllarda tohumluk hazırlama ve bu konu hakkında ödev verilecek | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tahıllarda tohumluk paketleme | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tahıllarda tohumluk sertifikasyon işlemleri | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tahıllarda tohumluk üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tahıllarda tohumluk hazırlama, paketleme ve sertifikasyon işlemlerinde üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları-I | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tahıllarda tohumluk hazırlama, paketleme ve sertifikasyon işlemlerinde üretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları-I | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak araştırması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak araştırması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |