Genel Bilgi
Kod | TB535 |
Ad | Yembitkilerinde Kalite Özellikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı yem bitkilerinde kalite özelliklerini tanımlamak ve kaliteyi etkileyen genetik ve çevresel faktörler ile ilgili bilgiler vermektir
Dersin İçeriği
Yem bitkilerinde kalitenin önemi,yem bitkilerinde kalite özellikleri, kaliteyi etkileyen faktörler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Avcıoğlu,R.,Hatipoğlu,R., Karadağ Y.2009. Yembitkileri
Notlar
Açıkgöz,E.2001. Yembitkileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yem bitkilerinde kalitenin önemini ve kalite özellikleri ne demektir bilir |
ÖÇ02 | Yem bitkilerinde kaliteyi etkileyen genetik faktörler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Yem bitkilerinde yetiştirme tekniğinin kaliteye etkisini bilir |
ÖÇ04 | Yembitkilerinde kaliteyi etkileyen çevresel faktörleri bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yem bitkilerinde kalitenin önemi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yem bitkilerinin ot ve tanelerinin kimyasal kompozisyonu | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yem bitkilerinin besleme değeri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kaliteyi etkileyen ikim ve toprak özellikleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kaliteyi olumsuz etkileyen toksik maddeler | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kaliteyi olumsuz etkileyen alkoloidler | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kaliteyi olumsuz etkilyen glikozitler | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yem bitkilerinde lezzetlilik | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kaliteyi etkileyen hasat öncesi faktörler ve bu konu hakkında ödev verilecek | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kaliteyi etkileyen bitki türü ve yetiştirme teknikleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kaliteyi etkileyen hasat sonrası faktörler | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ot kurutma tekniği | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ot standirdizasyonu | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Silaj yapım tekniği | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |