Genel Bilgi
Kod | TB526 |
Ad | Çayır-Mer`a Vejetasyonlarının Ölçülmesinde Kullanılan Kantitatif Yöntemler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; çayır-mera vejetasyonlarının özellikleri ve bu özelliklerin incelenme yöntemleri hakkında temel bilgiler vermektir
Dersin İçeriği
Bu derste, çayır-mera vejetasyonlarını oluşturan bitki topluluklarını incelemede kullanılan temel kuram ve prensipler tartışılacak, inceleme yöntemleri ve kantitatif ölçme yöntemleri açıklanacaktır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hatipoğlu, R. 2016. Çayır-Mera Ölçme Yöntemleri Ders Notu
Notlar
Avcıoğlu, R, 1996. Çayır Mera Bitki Topluluklarının Özellikleri ve İncelenmesi. (II. Basım). Eğe Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 466, İzmir. Gökkuş, A., Koç, A. ve B. Çomaklı, 2000. Çayır - Mer’a Uygulama Kılavuzu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No : 142, 139 s., Erzurum.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
ÖÇ02 | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
ÖÇ03 | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
ÖÇ04 | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
ÖÇ05 | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
ÖÇ06 | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
ÖÇ07 | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
ÖÇ08 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
ÖÇ09 | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
ÖÇ10 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
ÖÇ11 | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
ÖÇ12 | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
ÖÇ13 | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çayır-meraların kalitatif özellikleri | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çayır-meraların kalitatif özelliklerinin incelenme yöntemleri | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çayır-meraların kantitatif özellikleri | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çayır-meraların Kantitatif özelliklerinin saptanma yöntemleri I: Populasyon yoğunluğu ve Bitki ile Kaplı Alan saptama yöntemleri | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yükseklik ve Ağırlık ölçme yöntemleri | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hacim ve frekans saptama yöntemleri | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çayır-meraların kantitatif özellikleri ile ilgili olarak elde edilen verilerin değerlendirilmesi | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çayır-meraların kantitatif özellikleri ile ilgili ölçüm sonuçlarının mera idaresi ve ıslahı açısından değerlendirilmesi | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Herbaryum yapma teknikleri ve bu konu hakkında ödev verilecek | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Buğdaygil türlerinin herbaryum örneklerinden yararlanılarak tanımlanma teknikleri | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Baklagil türlerinin herbaryum örneklerinden yararlanılarak tanımlanma teknikleri | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Diğer familya bitkileri türlerinin herbaryum örneklerinden yararlanılarak tanımlanma teknikleri I | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diğer bazı familya bitkileri türlerinin herbaryum örneklerinden yararlanılarak tanımlanma teknikleri II | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çayır-mera vejetasyonlarının Sentetik özellikleri | Güncel literatür taraması ve Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |