Genel Bilgi
Kod | TB0066 |
Ad | Tıbbi ve aromatik bitkilerin endüstriyel üretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SALİHA KIRICI |
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi ve aromatik bitkilerin endüstriyel üretimi hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Dünya da ve Türkiye 'de tıbbi ve aromatik bitkilerinin çeşitli endüstriyel amaçlarla nasıl üretiminin yapılacağı anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
Konu ile ilgili temel araştırma yapmak
Kaynaklar
INDUSTRIAL USES OF MEDICINAL AND AROMATIC PLANTS María Paz Arraiza, and José Luis de Pedro
Notlar
Kırıcı S, İnan M. Effect of different harvesting time on the essential oil content of the rosemary (Rosmarinus officinalis L.) in the Çukurova condition. Workshop on Agricultural and Quality Aspects of Medicinal and Aromatic Plants 29 May – 1 June. Proceeding Book 2001;263-272. Giray ES, Kırıcı S, Kaya DA, Türk M, Sönmez Ö, İnan M. Comparing the effect of sub-critical water extraction with conventional extraction methods on the chemical composition of Lavandula stoechas. Talanta 2008; 74 (4): 930-935. 15 Lavandula stoechas L. ssp. stoechas in East Mediterranean Region. Revista de Chimie 2012; 63(8):749-753. Maral H, Çalışkan T, Yıldırım CD, Akdoğan ME, Kafkas NE, Kirici S. The influence of harvesting period and cutting hour on yield and quality in thyme (Thymus vulgaris L.) in Çukurova condition. ARCTIC Journal 2018; 71(11):82-88. Çalışkan T, Maral H, Pala C, Kafkas E, Kırıcı S. Morphogenetic variation for essential oil content and composition of sage (Salvia officinalis L.) in Çukurova conditions. Arabian Journal of Medicinal and Aromatic Plants 2019; 5(1):32-38. Maral H, Kırıcı S. Changes within the daytime of essential oil content and composition of zahter (Thymbra spicata L.) grown in Ermenek conditions. Turkish Journal of Agriculture-Food Science and Technology 2019; 7(2):13-16. Çalışkan T, Maral H, Gutierrez Prieto LMV, Kafkas E, Kırıcı S. The influence of different drying methods on essential oil content and composition of peppermint (Mentha piperita L.) in Çukurova conditions. Indian Journal of Pharmaceutical Education and Research 2017; 51(3):518-521.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünya da ve Türkiye de endüstriyel amaçlı yetiştirilen tıbbi ve aromatik bitkileri bilmektir. |
ÖÇ02 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin endüstriyel yetiştiriciliğinin nasıl yapılacağının öğrenmek. |
ÖÇ03 | Dünyada ve Türkiyede Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemi ve ticari potansiyellerini öğrenirler. |
ÖÇ04 | Dünya ticaretinde Ekonomik öneme sahip olan bitkileri öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin tanımı tarihçesi | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Kullanım Alanları | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanıldığı sanayi sektörleri | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Eczacılıkta kullanılan tıbbi ve aromatik bitkiler | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Parfümeri, kozmetik, gıda gibi çeşitli endüstriyel alanlarda kullanılan tıbbi ve aromatik bitkiler | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Endüstiyel ham madde olarak kullanılan tıbbi ve aromatik bitkiler | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Çeşitli tıbbi ve aromatik bitkierin üretimi yöntemleri | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Tıbbı ve aromatik bitkilerin hasatı | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
9 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin hasat sonrası işlemleri | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin uçucu yağ eldesi ve yöntemleri | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Tıbbı ve aromatik bitkilerde çeşitli ekstraksiyon yöntemleri | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Endüstriyel amaçlı yetiştirilen bir tıbbi ve aromatik bitkinin anlatılması | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Endüstriyel amaçlı yetiştirilen bir tıbbi ve aromatik bitkinin anlatılması | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Endüstriyel amaçlı yetiştirilen bir tıbbi ve aromatik bitkinin anlatılması | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Endüstriyel amaçlı yetiştirilen bir tıbbi ve aromatik bitkinin anlatılması | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Endüstriyel amaçlı yetiştirilen bir tıbbi ve aromatik bitkinin anlatılması | Ders ile ilgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Ders hakkında verilen ödevin değerlendirilmesi | Ders ile ilgili konuların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |