TB0066 Tıbbi ve aromatik bitkilerin endüstriyel üretimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB0066
Ad Tıbbi ve aromatik bitkilerin endüstriyel üretimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SALİHA KIRICI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tıbbi ve aromatik bitkilerin endüstriyel üretimi hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Dünya da ve Türkiye 'de tıbbi ve aromatik bitkilerinin çeşitli endüstriyel amaçlarla nasıl üretiminin yapılacağı anlatılır.

Dersin Ön Koşulu

Konu ile ilgili temel araştırma yapmak

Kaynaklar

INDUSTRIAL USES OF MEDICINAL AND AROMATIC PLANTS María Paz Arraiza, and José Luis de Pedro

Notlar

Kırıcı S, İnan M. Effect of different harvesting time on the essential oil content of the rosemary (Rosmarinus officinalis L.) in the Çukurova condition. Workshop on Agricultural and Quality Aspects of Medicinal and Aromatic Plants 29 May – 1 June. Proceeding Book 2001;263-272. Giray ES, Kırıcı S, Kaya DA, Türk M, Sönmez Ö, İnan M. Comparing the effect of sub-critical water extraction with conventional extraction methods on the chemical composition of Lavandula stoechas. Talanta 2008; 74 (4): 930-935. 15 Lavandula stoechas L. ssp. stoechas in East Mediterranean Region. Revista de Chimie 2012; 63(8):749-753. Maral H, Çalışkan T, Yıldırım CD, Akdoğan ME, Kafkas NE, Kirici S. The influence of harvesting period and cutting hour on yield and quality in thyme (Thymus vulgaris L.) in Çukurova condition. ARCTIC Journal 2018; 71(11):82-88. Çalışkan T, Maral H, Pala C, Kafkas E, Kırıcı S. Morphogenetic variation for essential oil content and composition of sage (Salvia officinalis L.) in Çukurova conditions. Arabian Journal of Medicinal and Aromatic Plants 2019; 5(1):32-38. Maral H, Kırıcı S. Changes within the daytime of essential oil content and composition of zahter (Thymbra spicata L.) grown in Ermenek conditions. Turkish Journal of Agriculture-Food Science and Technology 2019; 7(2):13-16. Çalışkan T, Maral H, Gutierrez Prieto LMV, Kafkas E, Kırıcı S. The influence of different drying methods on essential oil content and composition of peppermint (Mentha piperita L.) in Çukurova conditions. Indian Journal of Pharmaceutical Education and Research 2017; 51(3):518-521.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünya da ve Türkiye de endüstriyel amaçlı yetiştirilen tıbbi ve aromatik bitkileri bilmektir.
ÖÇ02 Tıbbi ve aromatik bitkilerin endüstriyel yetiştiriciliğinin nasıl yapılacağının öğrenmek.
ÖÇ03 Dünyada ve Türkiyede Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemi ve ticari potansiyellerini öğrenirler.
ÖÇ04 Dünya ticaretinde Ekonomik öneme sahip olan bitkileri öğrenirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tıbbi ve aromatik bitkilerin tanımı tarihçesi Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Kullanım Alanları Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanıldığı sanayi sektörleri Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Eczacılıkta kullanılan tıbbi ve aromatik bitkiler Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Parfümeri, kozmetik, gıda gibi çeşitli endüstriyel alanlarda kullanılan tıbbi ve aromatik bitkiler Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Endüstiyel ham madde olarak kullanılan tıbbi ve aromatik bitkiler Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Çeşitli tıbbi ve aromatik bitkierin üretimi yöntemleri Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Tıbbı ve aromatik bitkilerin hasatı Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
9 Tıbbi ve aromatik bitkilerin hasat sonrası işlemleri Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Tıbbi ve aromatik bitkilerin uçucu yağ eldesi ve yöntemleri Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Tıbbı ve aromatik bitkilerde çeşitli ekstraksiyon yöntemleri Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Endüstriyel amaçlı yetiştirilen bir tıbbi ve aromatik bitkinin anlatılması Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Endüstriyel amaçlı yetiştirilen bir tıbbi ve aromatik bitkinin anlatılması Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Endüstriyel amaçlı yetiştirilen bir tıbbi ve aromatik bitkinin anlatılması Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Endüstriyel amaçlı yetiştirilen bir tıbbi ve aromatik bitkinin anlatılması Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Endüstriyel amaçlı yetiştirilen bir tıbbi ve aromatik bitkinin anlatılması Ders ile ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 Ders hakkında verilen ödevin değerlendirilmesi Ders ile ilgili konuların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.11.2022 04:04