Genel Bilgi
Kod | TB041 |
Ad | Tropik ve Subtropik Bölgelerde Çayır-Mer`a Kültürü |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; tropik ve subtropik bölge meralarının özellikleri, kullanım ve geliştirilme prensipleri ile ilgili bilgi vermektir
Dersin İçeriği
Tropik ve subtropik bölgelerde çayır-meraların hayvansal üretim başta olmak üzere, çok yönlü ve çok amaçlı kullanım teknikleri, çalı ve ağacımsı bitkilerden yararlanma ve bunların kontrol altına alınma yöntemleri, yapay meraların kurulması ve tropik ve subtropik bölgelerde kullanabilecek karışımlar, tohumların ekime hazırlanması, hayvansal üretime yönelik özel otlatma sistemleri, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hatipoğlu, R. 2016. Tropik ve Subtropik Bölgelerde Çayır-Mera Kültürü ders notları
Notlar
Chessmore, R. A. 1979.Profitable pasture managemenet. Interstate Printers and Publishers,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tropik ve subtropik bölgelerdeki meraların ekolojisi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Tropik ve subtropik bölge meralarının vejetasyon yapısı hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ03 | Tropik ve subtropik bölge meralarının idare ilkeleri hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ04 | Tropik ve subtropik bölge meralarının ıslahı konusunda temel bilgilere sahiptir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekosistem olarak meralar | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tropik ve subtropik bölgelerde mera vejetasyonu ve vejetasyonun ekolojik faktörlerle ilişkisi | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tropik ve subtropik bölgelerde mera idaresinin ilkeleri I : Otlatma mevsimi | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Uygun Hayvan çeşidi | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Üniform Otlatma | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Otlatma kapasitesi | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tropik ve subtropik bölge meralarında otlatma sistemleri | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tropik ve subtropik bölge meralarında mera ıslahı I: Yabancı ot Mücadelesi | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gübreleme | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tohumlama | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Suni mera tesisi | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tropik ve Subtropik bölgelerde mera ve yembitkileriI I: Buğdaygiller | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Baklagiller | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Diğer familyalardan bitkilert | Kaynak kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |