Genel Bilgi
Kod | TL520 |
Ad | Tekstil Terbiye Sistemlerinde Enerji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA |
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil terbiyesinde enerji kullanımı, maliyeti ve optimizasyonu hakkında bilgilendirmek hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği
Tekstil Terbiye Sistem ve Makinalarının Tanıtımı. Terbiye İşlemlerinde Enerji Gereksinimleri ve Isı Enerjisi Üretim ve Transfer Yöntemleri. Kullanılan Terbiye Makinalarında Enerji Dengesinin Belirlenmesi. Üretim ve Enerji Giderleri Arasındaki İlişkinin Tespiti. Isı Kayıpları Azaltma ve Kaybedilen Isıdan Faydalanma Yöntemleri. Enerji Tüketiminde Optimizasyon.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Ders notları ve ilgili makaleler
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil terbiye sistem ve makinaları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Terbiye İşlemlerinde enerji Gereksinimleri hakkında fikir sahibi olur. |
ÖÇ03 | Terbiye İşlemlerinde ısı enerjisi üretimi ve ısı transfer yöntemleri hakkında bilgi sahip olur. |
ÖÇ04 | Üretim ve enerji giderleri arasındaki İlişkiyi tespit edebilir. |
ÖÇ05 | Enerji tüketiminde optimizasyon hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil Terbiye Sistemlerinin Tanıtımı. | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tekstil Terbiye Makinalarının Tanıtımı. | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Terbiye İşlemlerinde Enerji | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Terbiye İşlemlerinde Isı Enerjisi Üretim ve Transfer Yöntemleri | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kullanılan Terbiye Makinalarında Enerji Dengesinin Belirlenmesi. | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Üretim ve Enerji Giderleri Arasındaki İlişkinin Tespiti | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kullanılan enerji kaynaklarının özellikleri | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İşlenen konuların genel olarak tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Terbiye İşlemlerinde Isı Enerjisi Üretimi | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Terbiye işlemlerinde enerji giderleri | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Terbiye İşlemlerinde Enerji Gereksinimleri | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kaybedilen Isıdan Faydalanma Yöntemleri | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Isı Kayıpları Azaltma Yöntemleri | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Enerji Tüketiminde Optimizasyon | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yenilenebilir enerjinin kullanımı | Ders Notları ve Referans Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların genel olarak tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların genel olarak tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |