TL534 İplikçilikte Proses ve Kalite Kontrolü

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TL534
Ad İplikçilikte Proses ve Kalite Kontrolü
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN BABAARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tekstil Mühendisliği meslek dalında yarı mamul konumundaki temel girdi olan iplik üretiminde gerekli olan proses denetlemesi ve kalite kontrol işlemlerinin gereklerini yüksek öğrenim düzeyinde öğrencilere aktarabilmektir.

Dersin İçeriği

I-GİRİŞ VE TANIMLAMALAR, II-PROSES VE KALİTE KONTROLÜ, III-İPLİK ÜRETİM SÜREÇLERİ VE İŞLEM ADIMLARI, IV-KALİTEYE ETKİ EDEN BİR FAKTÖR OLARAK HAMMADDE, V-ÜRETİM MAKİNELERİNDE PROSES KONTROLÜ, VI-PROSES ÖZELLİKLERİ, VII-ÇALIŞMA ŞARTLARI, VIII-FARKLI PROSESLERLE ÜRETİLEN İPLİKLERDE KALİTE KONTROLÜ

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Yok

Kaynaklar

1. O. Babaarslan, İplikçilikte Proses ve Kalite Kontrolü, ÇÜ., Müh.Fak., Tekstil Müh. Bölümü, 2022.

Notlar

1. Trommer G., Rotor Spinning, Deutscher Fachverlog GmbH, Germany (1995) 2. Klein W., A Practical Guide to Ring Spinning, The Textile Institute, UK, (1987) 3. Lawrence C., Fundamentals of Spun Yarn Technology, CRC Press LLC, USA (2003) 4. Klein W., The Technology of Short Staple Spinning, The Textile Institute, UK (1990) 5. Lord Peter R.,Handbook of Yarn Prduction; Technology, Sciences and Economics, Woodhead Publishing Ltd., UK (2003)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İplik Teknolojisi (eğirme, dokuma, örme) uzmanlık alanında proses ve kalite kontrolü adına yüksek öğrenim düzeyinde bilgi birikimini artırır
ÖÇ02 İplikçilikte proses ve kalite kontrolün temellerini derinlemesine kavrar
ÖÇ03 Tekstil mühendisliğinde hammadde-makine etkileşimi ve bunun kalite ve verimlilik üzerindeki etkisini analiz eder
ÖÇ04 İplik üretim sürecinde proses şartları ve üretim parametreleri konusunda değerlendirme yapar
ÖÇ05 Proses verimliliği ve kaliteye etki eden faktörler ve yaşanabilecek sorunlar konusunda çözüm önerileri geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 I-GİRİŞ VE TANIMLAMALAR Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 II-PROSES VE KALİTE KONTROLÜ Anlatım, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 III-İPLİK ÜRETİM SÜREÇLERİ VE İŞLEM ADIMLARI Anlatım, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 IV-KALİTEYE ETKİ EDEN BİR FAKTÖR OLARAK HAMMADDE Anlatım, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 V-ÜRETİM MAKİNELERİNDE PROSES KONTROLÜ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 V.1. Üretim Makineleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 V.2. Hammadde-Makine Etkileşimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Sınav, Ödev Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 VI-PROSES ÖZELLİKLERİ Anlatım, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 VI.1. Hazırlık Makinelerinde Proses Şartları ve Üretim Parametreleri Anlatım, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 VI.2. Eğirme Makinelerinde Proses Şartları ve Üretim Parametreleri Anlatım, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 VII-ÇALIŞMA ŞARTLARI Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 VIII-FARKLI PROSESLERLE ÜRETİLEN İPLİKLERDE KALİTE KONTROLÜ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 VIX-KALİTE AÇISINDAN İPLİK-KUMAŞ İLİŞKİSİ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 X-ÜRÜN-KALİTE İLİŞKİSİ Anlatım, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 09:13