TBB528 Modellerden Yararlarma Teknikleri ve Bilimsel İşlemler

6 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB528
Ad Modellerden Yararlarma Teknikleri ve Bilimsel İşlemler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. ALKHAN SARIYEV
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Toprak-bitki ve atmosfer verileri değerlendirerek, temel toprak-bitki ve meteorolojik parametrelerinin bitkisel üretimdeki etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Agroekosistemde geliştirilmiş matematiksel modelin yapısı gerekli parametrelerin modele dahil edilmesi. Bilgisayar programlarına dayanan 2 ve 3 parametreli modeller bankasının yaratılması. Prosesin modelde izlenilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Matematiksel Modelleme: Model Çözümü Yaklaşımları

Notlar

ilgili diğer yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Modellerin bloklarını ve yazılımlarını değerlendirir ve strüktürüne göre sınıflandırır
ÖÇ02 Modellerin parametreler arası etki durumlarını blok-şemalrla anlatır ve etkili parametreleri öne çıkarır
ÖÇ03 Model için temel toprak fiziksel, kimyasal ve biyolojik toprak parametrelerinin sınırlar değerlerini ve veri girişlerini anlatır ve çeşitli bilimsel simulasyonlar yapar
ÖÇ04 Verilerin işlenmesi ile simülasyon uygulamalarını yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Modellerin çeşitleri ve işleyişi hakkında bilgiler Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Modellerin blok-şeması, bloklar ve dinamiklik prensepileri Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Agroekosistem modelllerin sınıflandırılması Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Modellerin blok blok öğrenilmesi ve matematiksel aparatlarının anlatılması Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Modellerin matematiksel formüllerinin analitik ve sayısal çözüm teknikleri Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Matematiksel modellerin başlanğıç ve sınır koşullarının girilmesi ve sayısal çözümlenmei Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Sayısal verilerle deneysel verilerin karşılaştırılması ve olası hataların analizi Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Modelin bloklar halinde adaptasyon ve verifikasyon uygulamaları Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Modellerin parametrelerine göre hassasiyetlerinin belirlenmesi Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Agroekosistem modelleri örneği için simülasyon tekniklerinin uygulanması Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
12 Dinamik verilerin simulasyon sonuçları ile karşılaştırılması Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
13 Modellere veri girişilerinin formatı ve veri bankasından sonuçlerın okutulması tekniklerinin anlatılması Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
14 Uyumsuz sonuçların ortaya çıkması durumunda modelin tekrar adaptasyon ve verifikasyonu Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
15 Fiziksel modelleme yerine simulasyon tekniklerinin önemi Modelleme teknikleri ile ilgili bilgi gerekiyor Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 159
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,36
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 03:46