Genel Bilgi
Kod | TBB527 |
Ad | Çevre Mikrobiyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, özellikle toprak mikroorganizmalarının, toprağa çeşitli yollarla ulaşan doğal-sentetik maddelerin ayrışma ve resirkülasyonundaki rollerini öğretmek
Dersin İçeriği
Çevre problemi ve mikrobiyel potansiyel, doğal moddelerin resirkülasyonu, organik yabancı maddelerin parçalanması ve mikroorganizmalara etkisi, kirli sularda biyolojik arıtmanın prensipleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notları sistem üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Notlar
Ders içeriği ile ilgili güncel ulusal-uluslararası makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre ve ekosistem kavramlarını tanır. |
ÖÇ02 | Mikroorganizma-çevre ilişkilerini anlar ve yorumlar. |
ÖÇ03 | Mikroorganizmaların doğadaki rolleri hakkında fikir sahibi olur. |
ÖÇ04 | Mikroorganizmaların toprağa çeşitli yollarla ulaşan doğal-sentetik maddelerin ayrıştırılması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Besin elementi görevi yapabilecek organik kaynakların mikrobiyel yolla bitkilere nasıl kazandırılabileceğini öğrenir. |
ÖÇ06 | Çevredeki toksik bileşiklerin mikroorganizmalarca nasıl deforme olabileceğini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre, ekosistem kavramları | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çevre sorunları | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çevre sorunları-devam | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Doğada mikrobiyel potansiyel | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Mikrobiyel çeşitlilik | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Gübre olabilecek doğal kaynaklar | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Doğal kaynakların mikrobiyel resirkülasyonu | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Doğada, özellikle toprakta organik yabancı maddeler ve kaynakları | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yabancı maddelerin parçalanması | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yabancı organik bileşiklerin mikroorganizmalara etkisi | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Atık sular, bileşimleri ve kaynakları | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Atık su arıtılmasında mikroorganizmaların rolleri | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Biyolojik arıtma ve prensipleri | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | soru hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | soru hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |