TBB527 Çevre Mikrobiyolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB527
Ad Çevre Mikrobiyolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere, özellikle toprak mikroorganizmalarının, toprağa çeşitli yollarla ulaşan doğal-sentetik maddelerin ayrışma ve resirkülasyonundaki rollerini öğretmek

Dersin İçeriği

Çevre problemi ve mikrobiyel potansiyel, doğal moddelerin resirkülasyonu, organik yabancı maddelerin parçalanması ve mikroorganizmalara etkisi, kirli sularda biyolojik arıtmanın prensipleri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders notları sistem üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Notlar

Ders içeriği ile ilgili güncel ulusal-uluslararası makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre ve ekosistem kavramlarını tanır.
ÖÇ02 Mikroorganizma-çevre ilişkilerini anlar ve yorumlar.
ÖÇ03 Mikroorganizmaların doğadaki rolleri hakkında fikir sahibi olur.
ÖÇ04 Mikroorganizmaların toprağa çeşitli yollarla ulaşan doğal-sentetik maddelerin ayrıştırılması hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Besin elementi görevi yapabilecek organik kaynakların mikrobiyel yolla bitkilere nasıl kazandırılabileceğini öğrenir.
ÖÇ06 Çevredeki toksik bileşiklerin mikroorganizmalarca nasıl deforme olabileceğini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre, ekosistem kavramları Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çevre sorunları Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çevre sorunları-devam Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Doğada mikrobiyel potansiyel Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Mikrobiyel çeşitlilik Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Gübre olabilecek doğal kaynaklar Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Doğal kaynakların mikrobiyel resirkülasyonu Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Doğada, özellikle toprakta organik yabancı maddeler ve kaynakları Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yabancı maddelerin parçalanması Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yabancı organik bileşiklerin mikroorganizmalara etkisi Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Atık sular, bileşimleri ve kaynakları Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Atık su arıtılmasında mikroorganizmaların rolleri Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Biyolojik arıtma ve prensipleri Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları soru hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları soru hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:01