Genel Bilgi
Kod | UA522 |
Ad | Doğal Kaynak Araştırmalarında Uzaktan Algılama Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Hava fotoğrafları ve uydu görüntüleri ile stereoskopik görüş sağlamayı, yorumlama ilkelerini ve yeryüzü objeleri hakkında bilgi üretme tekniklerini anlama ve bilgi üretme yeteneğini kazanmalarını sağlamaktır
Dersin İçeriği
Uydu görüntüleri ve hava fotoğraflarını yoruma hazırlama, stereoskopik görüş, yorumlama ilkeleri, uygulamalı uydu görüntüsü ve hava fotoğrafı yorumları, bilgi üretme teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Uzaktan Algılama Teknikleri Ders Notu
Notlar
ITU Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uydu görüntüleri üzerinde yeryüzü objelerini tanır ve haritalar |
ÖÇ02 | Uydu verilerinin yorumuyla çeşitli tematik haritalar üretir |
ÖÇ03 | Doğal kaynak araştırmalarında uydu görüntülerini kullanır |
ÖÇ04 | Hava Fotoğrafları Kullanarak Yeryüzü Objelerini tanır |
ÖÇ05 | Hava Fotoğrafı ve Uydu görüntüleri arasındaki farklılıkları tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve giriş | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Uzaktan algılama verilerinin özellikleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Stereoskopik görüş | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Uydu görüntülerin yoruma hazırlanması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Arazi kullanımının haritalanması yöntemleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Arazi kullanımının haritalanması | Literatür tarama ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Arazi örtü tiplerinin haritalanması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ormancılık araştırmalarında uzaktan algılama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Su kaynakları araştırmalarında uzaktan algılama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Su kaynakları araştırmalarında uzaktan algılama (devamı) | Literatür tarama ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Şehir ve bölge planlama çalışmalarında uzaktan algılama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Islak alan ve su kirliliğinin haritalaması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yaban hayatı araştırmalarında uzaktan algılama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Arkeolojik çalışmalarda uzaktan algılama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |