UA520 Uzaktan Algılama ve Yenilebilin Enerji Kaynakları Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UA520
Ad Uzaktan Algılama ve Yenilebilin Enerji Kaynakları Uygulamaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OZAN ŞENKAL


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin uzaktan algılama sistemlerini kullanmaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Uzaktan algılama kullanılarak yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik uygulamalarda kullanılan yöntemler, yazılımlar, algoritmalar ve çalışmalarda izlenecek stratejilerin belirlenmesi, örnek uygulamalar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aranof S 2005 Remote Sensing for GIS Managers ESRI Press California USA Aranof, S. 2005. Remote Sensing for GIS Managers, ESRI Press, California, USA

Notlar

Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uzaktan algılama sistemlerini tanımlayacaktır ve farklı alanlara uygular
ÖÇ02 Çeşitli veri formatlarında uzaktan algılama bilgilerini kullanabilecek ve analiz eder
ÖÇ03 Vektör ve raster formatındaki veriler arasındaki farkı tanımlar
ÖÇ04 Uzaktan Algılama ile Yenilebilin Enerji Kaynaklarının verimliliğinin belirlenmesinin uygulamalarını yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uzaktan algılamanın tanımı ve gelişimi Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Temel harita bilgileri Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Veri Görüntüleme Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Veri tipleri: raster ve vektör verileri Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 Uzaktan algılama yazılımlarını kullanma Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Uzaktan algılama yazılımında veri girişi Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Uzaktan algılama yazılımında semboloji Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Uzaktan algılama yazılımında yenilenebilir enerji verilerinin sorgulanması ve raporlanması 1 Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Uzaktan algılama yazılımında yenilenebilir enerji verilerinin sorgulanması ve raporlanması 2 Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Uzaktan algılama yazılımında veri analizi Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Uzaktan algılama yazılımında temel matematiksel işlemler Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Uzaktan algılama uygulama örnekleri 1 Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
14 Uzaktan algılama uygulama örnekleri 2 Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
15 Ödev sunumlar Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:52