Genel Bilgi
Kod | UA001 |
Ad | Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Prensip ve Uygulamaları I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanım alanları, kullanım şekli ve sağladığı kolaylıkların anlaşılması
Dersin İçeriği
Coğrafi Bilgi Sistemlerinin temel disiplinleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Coğrafi Bilgi Sistemleri Ders Notları
Notlar
ITU Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uydu verilerinin tarımda kullanımları ve uygulama alanlarını kavrar |
ÖÇ02 | Uzaktan Algılama yardımı ile toprak ve bitkilerin gözlenmesi ve haritalanması temel bilgilere sahip olur |
ÖÇ03 | Arazi kullanımdaki zamansal değişimlerin ve mevcut kullanımın izlenmesi çalışmalarında farklı yaklaşımları oluşturur |
ÖÇ04 | CBS nin uygulama alanları ve temel prensiplerini bilir |
ÖÇ05 | CBS nin mantıksal oluşumu ve veri ilişkilerini irdeler |
ÖÇ06 | CBS ve uzaktan algılama bağlantılarının tarım da etkin kullanımını yapar |
ÖÇ07 | CBS veri analiz temellerini oluşturur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan algılamanın tanımı ve uygulama alanları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Algılayıcı platformlar ve özellikleri | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yansıma prensipleri ve elekromanyatik spektrum | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Toprak ve bitkilerin yansıma karakteristikleri ve yansımayı etkileyen faktörler | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Görüntü işleme, geometrik ve radyometrik düzeltmeler, ve görüntü zenginleştirme yöntemleri | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sınıflama yöntemleri: kontrollü ve kontrolsüz sınıflamalar | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Görüntü yorumlama ve doğruluk analizleri, örnek uygulamalar | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve uygulama alanları | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Projeksiyon yöntemleri, Geo-referans ve koordinat sistemleri | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Coğrafik doğrulama, CBS bileşenleri ve sistem yapıları | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Raster ve Vektör temsil etme | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | CBS verilerinin sınıflandırılması, topolojik ilişkiler ve veri kaynakları | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Veri toplama, depolama ve veri tabanı yapıları, coğrafi analizler | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tarım ve çevre çalışmalarında örnek uygulamalar | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |