ZO645 Bombus Arı Yetiştirme ve Kullanım Teknikleri

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZO645
Ad Bombus Arı Yetiştirme ve Kullanım Teknikleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bombus arısının davranış özelliklerini ve labratuvar koşullarında üretim yollarını, teorik ve uygulamaya yönelik bilgiyi alarak, bu bilgiyi polinasyon alanında kullanma ve aktarma becerisine sahip olmak.

Dersin İçeriği

Bombus arılarının özellikleri, yaşam döngüleri, kitlesel üretimleri ve polinasyon çalışmalarında kullanım olanakları. Ekonomiye katkıları.

Dersin Ön Koşulu

No

Kaynaklar

Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu

Notlar

Doğaroğlu, M., 1986. A reiew the procedures for domesticating bumble bees. University of Wales. PhD. Diploma in Apiculture. 56 pp. Prys-Jones. O., Corbet, S. A., 1987. Cambridge University Press. Cambridge. 79 pp. Heinrich, B. 1981. Bumble-bee econimics. Harvard University Press. 213 pp.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bombus arısının doğal yaşamını bilir.
ÖÇ02 Bombus arısının yaşam döngüsünü ve davranışlarını bilir.
ÖÇ03 Bombus arısının hastalık ve parazitlerini bilir.
ÖÇ04 Bombus arısının kitlesel üretim şeklini bilir.
ÖÇ05 Bombus arısının seralarda polinasyona etkilerini bilir.
ÖÇ06 Bombus arıları ile işletme kurma modelini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bombus arılarının sistematikteki yeri, coğrafik ırklarının dağılımı, özellikleri, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bombus arılarının ırk ayrımında ele alınan karakterleri, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bombus arılarının anatomisi, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bombus arılarında koloni bireylerinin özellikleri ve yaşam döngüleri, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Bombus arılarının yavru bakım ve beslenmesi; davranışı etkileyen iç ve dış faktörler, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Bombus arılarının kolonide iş bölümünün hormonal ve genetik kontrolü, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Bombus arılarının çevreyi tanıma ve uyum özellikleri, besin arama ve depolama aktivitesi, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bombus arılarının beslenme, savunma, üreme ve çoğalma davranışları, Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Bombus arılarının hastalık ve zararlıları Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bombus kitlesel üretim planı Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Bombus işletmesi kurulurken gerekli temel ilkeler Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Bombus arılarının polinasyona katkıları ve ekonomik önemi. Bombus arılarının seralarda kullanma olanakları Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Bombus arılarının yetistiriciği için gerekli yasal düzenlemeler Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Bombus arılarını Dünyada ve ülkemizde üreten firmaların karşılaştıkları sorunlar Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 04:06