Genel Bilgi
Kod | ZO0054 |
Ad | Sıcak İklimlerde Ruminant Besleme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UĞUR SERBESTER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı sıcaklık stresi altında ruminantların metabolizmalarında meydana gelen değişiklikleri ve sıcaklık stresine karşı alınabilecek önlemleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında stres fizyolojisi temelleri, ruminant hayvanlar ve çevre ilişkisi ve termal çevre ile fizyolojik sistemler üzerinde durulmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersi alacak öğrencilerin öncelikle lisans döneminde genel hayvan besleme ve ruminant besleme derslerini alması ya da dersin hocası ile önceden konuşarak onayını alması gerekmektedir.
Kaynaklar
Stress Physiology in Livestock (1985). Mohammed K. Yousef.
Notlar
Effect of Environment on Nutrient Requirements of Domestic Animals (1981). NRC Academy Press
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ruminantlar ve çevre arasındaki ilişkiyi öğrenir. |
ÖÇ02 | Sıcaklık stresine karşı alınabilecek önlemleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Sıcaklık stresi altındaki süt ineklerinin beslenmesini öğrenir |
ÖÇ04 | Sıcaklık stresi altındaki kasaplık sığırların beslenmesini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Stres Fizyolojisi: Tanımlar ve Terminoloji | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Termal Çevre | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ruminantlar ve Çevre Arasındaki Isı Değişimi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Isı Üretimi ve Isı Kaybının Ölçülmesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Isı Üretimi: Mekanizmalar ve Düzenlenmesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ruminantlarda Isı Kaybı | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Termonötral Bölge | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Laktasyon ve Termal Çevre | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Endokrin Sistem ve Termal Çevre | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hayvan - Çevre Etkileşimi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bazal Metabolizma ve Yem Tüketimi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pratik Besleme Yönetimi İçin Yaklaşımlar - Süt İnekleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Pratik Besleme Yönetimi İçin Yaklaşımlar - Kasaplık Sığırlar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Pratik Besleme Yönetimi İçin Yaklaşımlar - Koyunlar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |