Genel Bilgi
Kod | ZO642 |
Ad | Bal Arısı Hastalık ve Zararlıları Teşhis, Tedavi ve Korunma Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bal arısının hastalık ve zararlılarını yetiştiricilik sisteminde teorik ve uygulamaya yönelik bilgiyi almayı öğretir., Bal arısı hastalık ve zararlıları konusunda bu bilgiyi arıcılık alanında kullanma ve aktarma becerisine sahip olmak.
Dersin İçeriği
Arı sağlığının önemi, tarihçesi ve sorunları, Bal arısı hastalık ve zararlılarının sınıflandırılması; morfolojisi belirtieri çoğalması yayılışı biyolojisi ve ekolojisi teşhis, korunma yolları ve savaşım yöntemleri, Bal arıları üzerine zirai mücade ilaçlarının etkileri. Arı sağlığı konusunda kullanılan ilaçlar ve etki mekanizmaları.Arı sağlığı konusunda yasal düzenlemeleri uygulamalar ve yaptırımlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu
Notlar
Dadant, C. C. 1984. The Hive and The Honey Bee. Dadant and Sons. Hamilton. Illinois. 1-740 pp. Root, A. I., 1972. The ABC and WYZ of Bee Culture. The A. I. Root Company. 712 pp.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bal arısı hastalıklarını bilir, |
ÖÇ02 | Bal arısı zararlılarını bilir, |
ÖÇ03 | Bal arısı hastalık ve zararlılarını koloni ve laboratuar koşullarında teşhis etmesini bilir, |
ÖÇ04 | Bal arısı hastalık ve zararlılardan korunma yollarını ve savaşım yöntemlerini uygulamayı bilir, |
ÖÇ05 | Arı sağlığı konusunda yasal düzenlemelerii uygulamaları ve yaptırımları bilir, |
ÖÇ06 | Arı sağlığı konusunda kullanılan ilaçları ve etki mekanizmalarını bilir, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arı sağlığının önemi, tarihçesi ve sorunları, | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bal arısı hastalık ve zararlılarının sınıflandırılması. | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bal Arısının Zararlıları I; morfolojisi, belirtieri, çoğalması, yayılışı | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bal Arısı Zararlıları II; biyolojisi ve ekolojisi | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bal Arısı Zararlıları III; teşhis, korunma yolları. | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu, arılıkta koloni hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Bal Arısı Zararlıları IV; savaşım yöntemleri, | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu, arılıkta koloni hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Bal arıları üzerine zirai mücade ilaçlarının etkileri | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu, arılıkta koloni hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Soruları hazırlama, yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bal Arısı Hastalıkları I: Yavru Hastalıkları; kolonide ve laboratuarda teşhis yöntemleri, | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu, arılıkta ve laboratuarda hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bal Arısı Hastalıkları II: Yavru Hastalıkları; korunma ve savaşım yöntemleri, | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu, arılıkta koloni hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bal Arısı Hastalıkları III: Ergin Arı Hastalıkları I; yayılımı, bulaşma şekli, belirtileri, | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Bal Arısı Hastalıkları IV: Ergin Arı Hastalıkları; kolonide ve laboratuarda teşhis yöntemleri, | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu, arılıkta ve laboratuarda hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bal Arısı Hastalıkları V: Ergin Arı Hastalıkları; korunma ve savaşım yöntemleri, | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu, arılıkta koloni hazırlığI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Arılara zararlı böcekler, bulaşıcı olmayan hastalıklar ve rahatsızlıklar, bitkilerden kaynaklanan zehirlenmeler, kalıtsal bozukluklar, diğer hastalıklar | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu, arılıkta koloni hazırlığI | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Arı sağlığı ile ilgili yasal düzenlemeler, tebliğler, yönetmelikler, arı ilaçları kalıntı düzeyleri. | Ders notu, projeksiyon, tepegöz sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soruları hazırlama, yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soruları hazırlama, yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |