Genel Bilgi
Kod | ZO594 |
Ad | İleri Genetik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencierin moleküler genetik konularında bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, modern genetiğin moleküler temelini öğretmeyi amaçlamaktadır. DNA ve RNA özelliklerini ve fonksiyonlarını içerir. Kalıtsal materyallerin jenerasyondan jenerasyona nasıl aktarıldığı, genler ve protein oluşumu tartışılır. İnsan Genom Projesi’nin önemi belirtilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
KLUG, William S., et al. Concepts of genetics. Pearson Education, Inc, 2003.
Notlar
KLUG, William S., et al. Concepts of genetics. Pearson Education, Inc, 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genetik analizleri kavrar |
ÖÇ02 | Moleküler genetik analizlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Mutasyon çeşitlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Biyoteknoloji yöntemlerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GENETİK BİLİMİNE GİRİŞ | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | MENDELİZM (MENDELİAN KALITIM) | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | NON-MENDELİZM(MENDEL GENETİĞİNDEN SAPMALAR) | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | POPULASYON GENETİĞİ | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | GENETİK VARYASYONLAR: MUTASYONLAR | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | GENETİK MÜHENDİSLİĞİ VE UYGULAMA ALANLARI | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | MOLEKÜLER GENETİK VE REKOMBİNANT DNA TEKNOLOJİSİ | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | BİYOTEKNOLOJİ VE UYGULAMA ALANLARI | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | BİYOETİK | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | EPİGENETİK | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | GENETİK DANIŞMANLIK | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | GENETİK DAVRANIŞ | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ 1 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | GENETİK ISLAH | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |